„Dviračių miesto“ nominacijos laimėtojai parodė, kiek daug įmanoma
nuveikti tik per vienerius metus, plėtojant patrauklią ir saugią
infrastruktūrą dviratininkams. Linkiu, kad jų pavyzdys paskatintų ir
kitus šalies miestus įvertinti dviratį kaip svarbią susisiekimo
priemonę, padedančią spręsti automobilių spūsčių gatvėse problemas.
Lietuvoje automobilizacijos lygis yra gana aukštas, todėl turime ieškoti
alternatyvaus, ekologiško kasdienio transporto sprendimų“, – sakė
susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Atsižvelgdama į eismo sąlygų specifiką skirtingo dydžio miestuose,
Susisiekimo ministerijos sudaryta Dviračių transporto komisija
nominacijas skyrė dviejose – didžiųjų ir mažųjų – miestų kategorijose.
Didžiųjų miestų kategorijoje nugalėtoju tapusiame Kaune pernai ES
lėšomis baigtas tiesti naujas 5,5 km ilgio dviračių takas tarp Neries
krantinės ir Jotvingių g., sujungęs Šilainių mikrorajoną su miesto
centru. Mieste taip pat rekonstruotas dviračių tako ruožas tarp
Partizanų g. ir Savanorių pr., atnaujinti Santakos parko ir Nemuno
krantinės dviračių takai. Įrengta 10 dviračių stovų Nemuno saloje,
Santakos parke ir pandusai ant 7 Kauno miesto laiptų. Be to, miesto
savivaldybė surengė Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos ir
Pasaulio sveikatos organizacijos Europos regiono biuro Europos programos
„Transportas, sveikata ir aplinka“ tarptautinį seminarą „Darnus judumas
geresnei sveikatai ir aplinkai. Judėk permainų link“. Kaunas aktyviai
dalyvauja ir kitose tarptautinėse akcijose ir renginiuose (CHAMP,
„Europos dviračių iššūkis 2014“, „Baltic Star 2014“ ir kt.).
Mažųjų miestų kategorijoje geriausiai įvertinti Anykščiai. Praėjusiais
metais čia įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai ties poilsio namais,
dviračių takas Tako g., vedantis į kempingą prie Šventosios upės, ir
2,7 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas palei krašto kelią
Anykščiai–Troškūnai. Mieste įrengti 66 dviračių stovai. Rengdamasi
tolesnei dviračių takų plėtrai savivaldybė parengė 10 teritorijų
planavimo dokumentų, tarp jų ir Anykščių rajono savivaldybės teritorijos
dviračių infrastruktūros plėtros specialųjį planą. Gyventojus važinėti
dviračiais skatino įvairios akcijos ir renginiai („Lietuvos dviračių
maratono taurės 2014“ V etapas, „Mieste – be savo automobilio“, „Europos
judrioji savaitė“ ir kt.).
Susisiekimo ministerijos antrus metus iš eilės paskelbtame konkurse
buvo kviečiamos dalyvauti visos Lietuvos savivaldybės, kiekviena
„Dviračių miesto“ nominacijai galėjo siūlyti po vieną miestą. Šį kartą
konkurse varžėsi 12-os šalies savivaldybių pristatyti miestai.
Praėjusiais metais „Dviračių miesto“ nominacija buvo įvertintos Klaipėda
ir Naujoji Akmenė.