Liepa paskelbta lėktuvų keleivių teisių mėnesiu

Tenka ilgai laukti? Nukeltas skrydis? Nesi tikras, ar Tu gausi kompensaciją? Esi informuotas apie savo teises!

Europos Sąjungos informacinės kampanija „Kalbėk drąsiai! Tai yra Tavo vartotojo– Europos Sąjungos piliečio teisė” liepos mėnesį paskelbė lėktuvų keleivių teisių mėnesiu.

Šios kampanijos iniciatyva tarptautiniame Rygos oro uoste iškabinti plakatai ir stendai, kuriuose latvių ir anglų kalbomis pateiktos lėktuvų keleivių teisės Europos Sąjungoje. Tą pačią informaciją kiekvienas keleivis ras speicialiai išleistame bukletėlyje. Specialiai sukurtoje kampanijos interneto svetainėje www.pateretajiem.lv keleiviai kviečiami sudaryti oro bendrovių reputacijos topą, įvertinant jų paslaugų kokybė ir ginčų situacijų sprendimą.

Per paskutiniuos metus keliaujančių lėktuvais žmonių skaičius sparčiai auga, pavyzdžiui, nepaisant susidarusių ekonominių keblumų, tarptautinis oro uostas „Rīga” šiemet planuoja aptarnauti 4 milijonus keleivių. Augant šiems skaičiams, labai svarbu teikti vartotojams jiems aktualią informaciją.

„Vartotojų teisių apsaugos centro praktikoje dažnai susiduriama su situacijomis, kai keleiviai nepasinaudoja Europos Sąjungos reglamentuotomis teisėms konkrečiose situacijose, kai teisės buvo pažeistos dėl informacijos trūkumo. Todėl labai svarbu, kad paprasta ir suprantama informacija apie lėktuvų keleivių teises būtų prieinama visuose oro uostuose,” teigia kampanijos atstovė Latvijoje Sanita Gertmanė.

Šiemet Vartotojų teisių apsaugos centras (PTAC) gavo jau 38 skundus dėl galimo lėktuvų keleivių teisių pažeidimo. Daugiausia keleiviai skundžiasi dėl skrydžių vėlavimų ir reikalauja kompensacijų už tai. Verta prisiminti, kad keleiviai gali reikalauti bilieto kompensacijos, jei skrydis vėluoja daugiau nei penkias valandas, tačiau tik tuo atveju, jei keleiviai nusprendžia nebeskristi.

„Tai rodo, kad vartotojai nežino savo teisių, todėl nesugeba jomis pasinaudoti“ teigia S.Gertmanė. Pavyzdžiui, jei skrydis vėluoja ilgiau nei dvi valandas, oro bendrovė turi pasiūlyti keleiviui nemokamą maitinimą ir gėrimus, dukart nemokamai paskambinti ar išsiųsti dvi fakso žinutes ar elektroninius laiškus. Jei skrydis nukeliamas ne dėl ypatingų aplinkybių, kurių oro bendrovė negali kontroliuoti ( pavyzdžiui, blogos oro sąlygos), keleivis turi teisę prašyti kompensacijos nuo 250 iki 600 EUR (priklausomai nuo skrydžio atstumo).

Jei skrydis nukeliamas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nekontruoliuoja oro bendrovė, keleivis kompensacijos prašyti negali. Jei keleivis informuojams apie skrydžio nukėlimą likus 14 dienų iki skrydžio arba skrydžio pakeitimo laikas yra nedidelis, tuo atveju kompensacija taipogi neteikiama.

PTAC pastebėjo, kad daugeliu atveju, kai skrydžiai vėluoja arba yra nukeliami, oro bendrovės teisinasi ypatingomis aplinkybėmis, kurios yra pakankama priežastis vartotojams nemokėti kompensacijos ir tais atvejais, kai ji keleiviams priklauso. Tokiose situacijose PTAC yra labai sunku ar net neįmanoma nustatyti, ar problemos iš tikro kilo dėl ypatingų aplinkybių ar tai tiesiog išsisukinėjimas.

Sužinok daugiau apie savo vartotojiškas teises Europos Sąjungoje:

www.pateretajiem.lv

! Vartotojams aktuali informacija

Konsultacijos vartotojų teisių klausimais galima gauti:

  • Paskambinus Vartotojų teisų apsaugos centro konsultaciniu telefonu– 65452554 ar atsiuntus oficialų raštišką skundą PTAC, Kr Valdemaro gatvė 157;
  • Kampanijos “Kalbėk drąsiai!” interneto svetainėje www.pateretajiem.lv;
  • Europos Vartotojų informavimo centre – [email protected], tel. 67388625, Kr. Valdemaro 157, 228 kab.

Ilona Zacmanė/Linda Štokmanė


KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?


 

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2021 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2021 1st-studio.com

 
Total Timed::0.185853sec.