Lietuvoje šviesų naudojimo vairuojant dieną nežadama atšaukti

Susisiekimo ministerijos saugaus eismo specialistų teigimu, Lietuvoje artimųjų šviesų naudojimas nebus atšauktas. Viena žmogaus žūtis kelyje vertinama milijonu eurų. Todėl, jei naudojant jas, pavyksta išvengti bent vieno tragiško eismo įvykio per metus, šviesų naudojimas yra prasmingas, teigia Susisiekimo ministerijos saugaus eismo specialistai.

Privalomas artimųjų šviesų naudojimas vairuojant dieną – tik viena iš daugelio priemonių (tokių, kaip vairuotojų atsakomybės sugriežtinimas už greičio viršijimą, vairuojant neblaiviam ar neturint tam teisės, saugos diržų nenaudojimą ir kt.), padėjusių šiais metais sumažinti avaringumą šalies keliuose.

Be to, neseniai Europos Sąjunga pranešė apie planus nuo 2011 metų visuose naujuose lengvuosiuose automobiliuose, parduodamuose Bendrijos teritorijoje, privaloma tvarka įdiegti dienos šviesų sistemą.

Po pusantrų metų privalomos dienos šviesų sistemos atsirastų ir naujuose sunkvežimiuose bei autobusuose. Įdomu tai, kad šį siūlymą palaiko Didžioji Britanija - šalis, anksčiau bene labiausiai priešinusis privalomam apšvietimo prietaisų naudojimui keliuose dienos metu.

"Jungtinė Karalystė sėkmingai priešinosi privalomam šviesų naudojimui dieną šiuolaikiniuose automobiliuose. Tačiau, vadovaujantis atitinkama ES direktyva, nuo 2012 metų vasaros visi nauji automobiliai privalės turėti tokią įrangą", - pareiškė šalies saugumo keliuose ministras Jimas Fitzpatrikas.

ES valdininkai pripažįsta, kad dienos šviesų sistemos naudojimas gali padidinti kuro sąnaudas, tačiau teigiama. jog šis padidėjimas bus stabdomas efektyvesnių šviesos diodų (LED) žibintų ­populiarėjimu. Skaičiavimai rodo, kad LED žibintų naudojimas šviesiu paros degalų sąnaudas padidintų vos 0,5-1 proc.

Tiesa, Europos Parlamento nariai, sesijoje sausį pareiškę nuomonę apie automobilių pramonės reguliavimą, teigė nesą įsitikinę, ar visoje ES dienos metu turėtų būti privaloma važiuoti įjungus automobilių žibintus.

Nors Europoje atlikta daug studijų, įrodinėjančių dienos šviesų automobiliuose pranašumus ir naudą mažinant avarijų skaičių, šios idėjos priešininkai pateikia aibę kontrargumentų.

Vieni svarbiausių jų - didesnės kuro, o tuo pačiu - ir pinigų sąnaudos, nurodoma ir žala aplinkosaugai (dėl minėtų kuro sąnaudų), ir žmonių sveikatai.

Priešininkai taip pat tikina, kad tai nepadeda kovoti ir su avaringumu keliuose – esą jos paprasčiausiai akina vairuotojus, todėl pastariesiems kiti eismo dalyviai - motociklininkai ar pėstieji - tampa sunkiau pastebimi. Iš ES šalių šiuo metu tik Austrijoje važiuojant automobiliu nebereikia įjungti artimųjų žibintų.

Tačiau statistika liudija, kad per septynis šių metų mėnesius, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, Lietuvoje žuvusiųjų skaičius keliuose sumažėjo beveik 40 proc. Ketvirtadaliu mažiau buvo sužeista. Tai lėmė ne tik automobilių šviesų įjungimas visą parą, bet ir švietėjiška veikla, sugriežtinta vairuotojų atsakomybė.

ES šalys, kuriose automobilių šviesų naudojimas privalomas dienos metu

Valstybė, Kur, Kada

1. Suomija visuose keliuose visus metus.

2. Švedija visuose keliuose visus metus.

3. Danija visuose keliuose visus metus.

4. Vengrija visuose keliuose visus metus.

5. Slovėnija visuose keliuose visus metus.

6. Čekija visuose keliuose visus metus.

7. Italija greitkeliuose ir užmiestyje visus metus.

9. Bulgarija visuose keliuoselapkričio-vasario mėnesiais.

10.Lietuva visuose keliuosevisus metus.

11. Lenkija visuose keliuose spalio-vasario mėnesiais.

12. Slovakija visuose keliuose  spalio 15 d.-kovo 15 d.

13. Portugalija nurodytuose greitkeliuose visus metus.

14. Latvija visuose keliuose visus metus.

15. Rumunija visuose keliuose visus metus.

KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?


 

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.18044519sec.