Jau šį sekmadienį, gruodžio 2 d., Vilniaus kongresų rūmuose įvyks V. A. Mocarto (W. A. Mozart) operos "Užburtoji fleita" premjera, žiūrovus žadanti nustebinti net dvylika kartų besikeisiančia scenografija, įspūdingais kostiumais ir klasikinei operai nebūdinga dramine solistų vaidyba. Dėl sudėtingos scenografijos, apšvietimo ir įspūdingų kostiumų gausos renginys vis dažniau vadinamas ne tik opera, o precedento Lietuvos scenos istorijoje neturinčiu reginiu.
"Neįsivaizdavau, kad "Užburtoji fleita" galėtų tapti tokio mastelio pastatymu. Šiame spektaklyje esama elementų nuo komedijos iki misterijos, nuo operos iki dramos ir net bažnytinės oratorijos elementų. Tai stebinanti sintezė ir nepaprasta įvairovė. Sekmadienį "Užburtosios fleitos" paslaptį atskleisime Vilniaus publikai ir man labai džiugu dalyvauti šiame procese", – sakė dirigentas Gintaras Rinkevičius.
Jau antrus metus kartu dirbantis jaunosios kartos Lietuvos operos atlikėjų kolektyvas kritikų buvo įvertintas kaip unikalus, puikiai "susigrojęs" kūrybinis ansamblis. Nepaisant ilgam į priekį suplanuotų individualių darbotvarkių, solistai tvirtino nepaprastai vertinantys galimybę dirbti ir kurti kartu. Šiemet prie Edgaro Montvido, Joanos Gedmintaitės, Asmik Grigorian, Laimono Pautieniaus, Dainiaus Stumbro, Egijaus Dauskurdžio ir Sandros Janušaitės prisijungė talentingas solistas Kęstutis Alčauskis bei Nakties karalienės vaidmenį atliksianti Heidi Volf (Heidi Wolf) iš Austrijos, o taip pat jaunos solistės Lauryna Bendžiūnaitė ir Ieva Prudnikovaitė.
"Užburtąją fleitą" repetuojantiems solistams šiemet teko sudėtingas iššūkis scenoje tapti ne tik operos atlikėjais, turinčiais visą dėmesį sutelkti į atliekamos partijos muzikinę pusę, bet ir sudėtingas dramines improvizacijas įkūnijančiais aktoriais. Ne vienas jų šiam pastatymui repetuoja net po dvi roles.
"Dramos teatre nuolat kartu dirbančios artistų trupės – labai įprasta, tačiau operoje tai unikalus reiškinys. Savo teatrą svajoja turėti kiekvienas režisierius. O teatras – tai žmonės, kurie kvėpuoja tuo pačiu ritmu, kurie kuria kartu ir supranta vieni kitus iš pusės žodžio. Turim ir "namus" – Vilniaus Kongresų rūmus, ir čia gimsta teatras, ko gero, dar tikresnis už tradicinį. Dėl šių žmonių galėčiau grįžti iš bet kokios šalies", - pasakojo operos režisierė Dalia Ibelhauptaitė.
Naujosios operos trupės nariai be išeiginių dienų repetavo penkias savaites – kasdien po dešimt valandų. Originalo kalba vaidinantys atlikėjai šiuo metu laisvai improvizuoja vokiečių kalba.
"Ant mūsų veidų nusėdusios Egipto aukso dulkės.. nes jos tiesiog nenusiplauna. Tai, ką patiriame dirbdami kartu – neįkainojama patirtis. Tai labai skiriasi nuo Europos operos, kurį pavadinčiau didžiuliu fabriku. Londono Karališkoje operoje vienu metu vyksta penkių operų pastatymai – tai neįsivaizduojamas mastelis. O čia mes esame naujo teatro užuomazgose, ir turbūt gali kilti klausimas – kam reikia dar vienos operos trupės Vilniuje? Atsakysiu paprastai: tai padės klausytojams brandinti savo skonį ir galimybę lyginti – kokybės ir repertuaro prasme", – sakė operoje vaidinantis Edgaras Montvidas.
Pasak jo, Lietuvoje apskritai nėra Mocarto dainavimo tradicijos, nors Mocarto pastatymai jauniems dainininkams – tiesiog "vitaminai" balsui. E. Montvido teigimu, dainuojant Mocarto muziką, jaunų atlikėjų balsas tampa lankstesnis, ima bręsti, augti. Jei jauniems solistams tokia galimybė nesuteikiama, jų balsai "susidėvi per dešimt" – penkiolika metų. Operos vaidmenims, lygiai taip pat, kaip ir dramos teatre, subręsti reikia ne vienerių metų.
Šiemet trupę papildęs Kęstutis Alčiauskis tvirtino su šia kompanija "gyvenantis" jau seniai. "Vienaip ar kitaip jau esame seniai susiję. "Bohemos" laikais šioje trupėje gyvenau kaip "nelegalas". Noriu padėkoti režisierei, surinkusiai labai stiprią trupę: visi jie ne tik labai talentingi, bet ir be galo žmogiški. Tiek daug talentingų žmonių vienoje vietoje Lietuvoje, ko gero, dar nesu matęs. Darbas šioje operoje – ypatinga galimybė, bagažas visam gyvenimui", – pasakojo jis.
"Užburtosios fleitos" pastatymas ypatingas ne tik tuo, kad yra pirmasis pilnas šios operos pastatymas Lietuvoje. Pasak jo statytojų, scenoje šis Mocarto kūrinys sužibės Lietuvoje dar nematyta kostiumų gausa ir įvairove. Kiauras naktis dėl jų Kongresų rūmuose praleidęs Juozas Statkevičius ir jo komanda kostiumams panaudojo net 37 tūkst. sagų, o prabangus Paminos kostiumas buvo išsiuvinėtas daugybe tūkstančių karoliukų.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.