Kovo 28 d. pradėjo darbą Malkų įlankos pasienio kontrolės punktas – vienas moderniausių pasienio kontrolės punktų Baltijos jūros uostuose. Malkų įlankos pasienio kontrolės punktas pastatytas siekiant užtikrinti Europos Sąjungos (ES) išorinės sienos saugumą bei įgyvendinti ES ir Šengeno sutarčių reikalavimus.
Posto atidaryme dalyvavusio susisiekimo viceministro Česlovo Šikšnelio nuomone, pastačius šį pasienio kontrolės punktą, Klaipėdoje sukurta centralizuota pasienio kontrolės sistema. Tokios sistemos diegimas – vienas iš strateginių žingsnių tvarkant pasienio punktų tinklą pagal Šengeno reikalavimus.
Naujasis punktas – didelis palengvinimas ne tik per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą krovinius gabenantiems vežėjams ir klaipėdiečiams, bet ir pasienio kontrolės punkto darbuotojams. Nuo šiol jame visos muitinės paslaugos ir kitos krovinių patikros paslaugos bus teikiamos centralizuotai. Efektyviau bus tvarkomi ir krovinių srautai mieste.
„Krovinius atgabenusiems vežėjams nebereiks ilgai ieškoti po visą uosto teritoriją išsibarsčiusių muitinės institucijų. Taip bus taupomas laikas, užtikrinamas didesnis krovinių saugumas, sureguliuoti transporto srautai uosto teritorijoje. Malkų įlankos pasienio kontrolės punktas bus naudingas ir miestiečiams – nutiesus pietinį miesto aplinkkelį krovininiai automobiliai juo išvažiuos į greitkelį, aplenkdami Klaipėdos miestą“, – įsitikinęs Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Arnoldas Tvaronavičius.
Malkų pasienio kontrolės punktas užima 12 ha teritoriją. Jame yra 9 įvairios paskirties statiniai: 1800 kv . m administracinis pastatas, muitinės detalaus tikrinimo patalpa, stacionarus rentgeno įrenginys, voljerai, stovėjimo aikštelės sunkvežimiams ir lengviesiems automobiliams, sulaikytoms ir konfiskuotoms transporto priemonėms, laikinos sandėliavimo vietos kroviniams iškrauti, praleidimo postai ir kita. Poste bus įrengta visa infrastruktūra, reikalinga muitinės tikrinimui atlikti.
Pasak Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojo Jono Miškinio, tokio tipo pasienio kontrolės punktuose muitininkų darbas yra efektyvesnis, o muitinės tikrinimo procedūros atliekamos greičiau.
Malkų įlankos pasienio kontrolės punkto projektavimo darbus atliko UAB „Lietuvos statybų projektavimo institutas“, statybos darbus vykdė UAB „Vėtrūna“. Malkų įlankos pasienio kontrolės punkto kompleksas pastatytas ir įrengtas per rekordinį 14 mėnesių laikotarpį. „Šiam objektui buvo skirtas ypatingas dėmesys, nes kompleksą sudaro daug įvairios paskirties pastatų, be to, atsižvelgta į Šengeno sutarčių reikalavimus užtikrinti maksimalų krovinių patikros saugumą“, – komentavo J. Valužis.
Malkų įlankos pasienio kontrolės punkto statybos užsakovė - Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Šios direkcijos užsakymu iki 2010 metų planuojama pastatyti Pilies kontrolės punktą centrinėje Klaipėdos dalyje, o šiaurinėje – Molo kontrolės punktą. Molo punkto projektavimo darbai jau pradėti, o per ateinančius dvejus metus tikimasi suprojektuoti ir Pilies kontrolės punktą. Pradedantis veikti Malkų įlankos pasienio kontrolės punktas – didžiausias ir svarbiausias, todėl iš jo bus valdomi ir pastarieji du punktai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.