Per tris dienas – beveik aplink visą Lietuvą. Ekskursija po
Vilnių, pasiplaukiojimas Galvės ežere, karaimų vaišės, SPA procedūros
Druskininkuose, Grūto parkas, viešnagė Rumšiškėse, Pažaislyje, Kaune,
Panemunės pilies, Raganų kalno Juodkrantėje, Mirusių kopų ir gintaro
galerijos Nidoje lankymas, svečiavimasis Klaipėdoje ir Palangoje.
Pamatyti mūsų šalies turizmo išteklius Lietuvos turizmo atstovybių
užsienyje darbuotojams taip pat svarbu, kaip ir Lietuvos turizmo verslui
su jais aptarti turizmo verslo ir rinkos pokyčius kiekvienoje šalyje, išgirsti apie atstovybių veiklą bei rezultatus.
Tam buvo skirtas Valstybinio turizmo departamento
rugsėjo 23 d. suorganizuotas penkių Lietuvos turizmo atstovybių
užsienyje suvažiavimas, susitikimas su Lietuvos turizmo verslu Vilniuje
bei pažintinis turas po Lietuvą.
„Pirmasis darbo su Lietuvos turizmo atstovybėmis etapas apėmė 10 svarbiausių rinkų. Šiandien pradedame antrąjį etapą ir pasirašome
sutartis dėl Lietuvos turizmo atstovavimo 7-iose šalyse. Profesionalios
tarptautinės turizmo atstovavimo kompanijos yra efektyvi priemonė,
duodanti ilgalaikius rezultatus. Prioritetinėse rinkose padidėjo
Lietuvos žinomumas, jose užmegzti rezultatyvūs kontaktai su verslo
atstovų, asocijuotų verslo struktūrų bei turistų auditorijomis. Tai
atsispindi ir pirmojo šių metų pusmečių statistikoje: Vokietijos turistų šiemet turėjome 14,4 proc. daugiau, Suomija augo 7,5 proc., Švedija augo 14,4 proc., Norvegija taip pat paaugo 6,5 proc.,
o Italija net 35,7 proc. Rusijos turistų skaičius Lietuvoje pirmą
pusmetį nesumažėjo. Jų sulaukėme 1,3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu
metu. Salė šiandien pilnutėlė, o tai rodo, kokia svarbi yra atstovybių
veikla Lietuvos turizmo sektoriui,“ – Lietuvos turizmo atstovybių suvažiavimo atidaryme teigė Valstybinio turizmo departamento direktorė dr. Raimonda Balnienė.
Renginio metu Lietuvos užsienio turizmo atstovybių vadovai
akcentavo svarbius pokyčius pasaulinėje turizmo verslo aplinkoje, į
kuriuos svarbu atsižvelgti Lietuvos turizmo verslui, siekiant įtvirtinti
Lietuvą kaip atostogoms patrauklią turistinę šalį.
Atstovybės Vokietijoje „Aviareps“ vadovas Jürgen Gevers
atkreipė dėmesį, kad net 61 proc. atostogas planuojančių vokiečių yra
svarbus motyvas – aplinkos ir išteklių tausojimas, ekologija.
„Vokietijos turistai atostogauja keliskart per metus ir jie įsitikinę,
kad geroms atostogoms būtinas profesionalus aptarnaujantis personalas,
nesugadinta gamta ir kainą atitinkanti paslaugų kokybė. Perspektyvu
pozicionuoti Lietuvą kaip trumpųjų atostogų šalį ištisus metus, plėtoti
miestų turizmą,“ – naujausią atliktą tyrimą pristatė J.Gevers. Jis akcentavo, kad šiemet vokiečiai atostogoms išleido 4 proc. daugiau santaupų nei 2013 m.
Didžiausi pokyčiai – Rusijos turizmo rinkoje. Pasak Lietuvos turizmo atstovybės Rusijoje „Aviareps“ vadovo Robert Obolgogiani,
nuo pat 2014 m. pradžios Rusijos ekonomika patiria „dramatišką
turbulenciją“ dėl smunkančios rublio vertės ir įtemptos politinės
aplinkos. „Šiais metais oficialiai jau užfiksuota 4 proc. mažiau išvykų
iš Rusijos į užsienį nei pernai, ypač į tolimąsias šalis tokias kaip
Tailandas, Vietnamas, Ispanija. Tam įtakos turi ir ekonominės ES
sankcijos turtingiems Rusijos piliečiams. Be to, šių metų liepos-rugsėjo
mėnesiais bankrutavo 20 Rusijos kelionių operatorių. Štai Sankt
Peterburge savo veiklą sustabdė visi didieji kelionių organizatoriai.
Visa tai skatina rusus keliones vis dažniau užsakyti savarankiškai,
internetu, atkreipiant didelį dėmesį ekonomiškiems pasiūlymams“, –
apibendrino R.Obolgogiani.
„Darnumas, vietinės bendruomenės yra svarbios ir skandinavų turistams, – paantrino ir atstovybės Skandinavijos šalims „Aviareps“ vadovas Paul Riddez.
– Prieš kitas konkuruojančias šalis Lietuva laimi todėl, kad ji
daugeliui švedų, suomių ar norvegų vis dar yra neatrasta, nepažinta
šalis, tinkama trumpoms atostogoms ištisus metus. Kelionių operatoriai
turėtų dar stipriau savo pasiūlymuose akcentuoti unikalią patirtį,
egzotinius patyrimus, išskirtinius aktyvaus turizmo pasiūlymus,
laukiančius Lietuvoje. Skandinavams labai svarbus pažadas patirti tai,
ko jie nėra patyrę anksčiau“.
Ekoturizmą kaip vieną iš privalumų renkantis atostogas Lietuvoje išskyrė ir turizmo atstovybės Italijoje „AIGO“ vadovė Paola Cerri:
„Italams patrauklios aktyvaus ir žaliojo turizmo galimybės jūsų šalyje,
kultūra ir UNESCO paveldas, taip pat mada, apsipirkimo galimybės, o
vasarą ir galimybė pabėgti nuo Italijos karščių. Neabejotini pliusai –
pagerėjęs Lietuvos pasiekiamumas ir euro įvedimas. Nuo 2013 m. pabaigos
Italijos ekonomika atsitiesė po recesijos, tad atostogoms skiriamas vis
didesnis dėmesys. Pastebėtina tendencija, kad mados ir gyvenimo būdo
blogeriai Italijoje tampa ir turizmo ekspertais. Nauja ir tai, kad
kelionės vis dažniau užsakomos naudojantis išmaniaisiais telefonais,
planšetėmis, todėl itin svarbus kelionių agentų darbas internetinėje
erdvėje, ypač socialiniuose tinkluose, tinklaraščiuose, aplikacijose“.
Britai mūsų šalį vis labiau renkasi trumpoms kelionėms, todėl atstovybės Didžiojoje Britanijoje „Representation Plus“ direktorė Alison Cryer kaip neišnaudotą nišą Lietuvos turizmo verslui pasiūlė parengti daugiau
poros dienų trukmės turų, paruošti pasiūlymų keliaujant po šalį šeimoms
automobiliu, ketinant sveikatintis ar pasirenkant Lietuvą šeimos
šventėms tokioms kaip vestuvės ar povestuvinės išvykos. „Tenka tik
apgailestauti, kad nesant tradicinių oro linijų, Lietuva britams išlieka
nekonkurencinga konferencinio ir renginių turizmo srityje,“ – teigia A.
Cryer.
Asmeniškai užmegzti kontaktus su Lietuvos turizmo atstovybių
užsienyje vadovais ir darbuotojais, apsikeisti patirtimi į renginį
„Radisson Blu Royal Astorija“ viešbutyje susirinko per šimtą Lietuvos
turizmo verslo atstovų.
Nuo spalio mėn. Lietuvos turizmo atstovavimo veiklą taip pat planuojama tęsti Lenkijoje.
Šis renginys yra projektų „Atvykstamojo turizmo skatinimas iš prioritetinių rinkų“ (Nr. VP3-1.3.-ŪM-04-V-08-002)
ir „Lietuvos atvykstamojo turizmo skatinimas“ (Nr.
VP3-1,3-ŪM-04-11-003) dalis. Renginį organizavo Valstybinis turizmo
departamentas prie Ūkio ministerijos, jis finansuojamas pagal Sanglaudos
skatinimo veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.