Autors: Rūta Jucienė
Avots: www.sas.dk
SAS grupės grynosios pajamos neatskaičius mokesčių bei vienkartinių pardavimo sandorių praėjusiais finansiniais metais, kurie pasibaigė 2014 m. spalio mėn., sudarė 789 mln. Švedijos kronų, t.y. buvo net 32 proc. didesnės, nei ankstesniais finansiniais metais. Bendrovės bendrosios pajamos per praėjusį finansinį laikotarpį sudarė 10,97 mln. Švedijos kronų, o tai yra mažiau nei 1 proc. nuosmukis lyginant su praėjusiu finansiniu laikotarpiu.
Kaip ir buvo planuota, SAS grynosios pajamos neatskaičius mokesčių bei vienkartinių pardavimo sandorių praėjusiais metais buvo teigiamos, tam įtakos turėjo 2013 – 2014 m. įgyvendinta bendrovės pensijų sistemos fiskalinė reforma. Konkurencija aviacijos versle išliko nuožmi, didelis spaudimas buvo daromas kainoms. Tačiau nepaisant įtemptos situacijos rinkoje, SAS pasirinkta strategija leido pasiekti teigiamų finansinių rezultatų, taip pat per praėjusius aštuonerius mėnesius ženkliai augo keleivių skaičius.
Reklāma
“Konkurencija kainų politikoje praėjusiais metais turėjo didelės įtakos visam Europos aviacijos verslo segmentui, ir tai paspartino pokyčius šiame sektoriuje. Naujos produktų formavimo normos, žemų kainų oro vežėjų įsitvirtinimas rinkoje bei darbuotojų nuoma radikaliai keičia konkurencines sąlygas. Susidūrusi su šiais iššūkiais ir vadovaudamasi strateginiais prioritetais, SAS praėjusiais metais vykdė nuoseklią kaštų mažinimo politiką visuose verslo segmentuose”, - pažymėjo SAS grupės prezidentas ir vadovas Rickard Gustafson.
R. Gustafson taip pat pabrėžė, jog atsižvelgdama į nuožmią konkurenciją rinkoje, bendrovė diegia papildomas ilgalaikes kaštų taupymo politikos priemones visuose verslo segmentuose. Šios priemonės iki 2017 m. pabaigos turėtų padėti sutaupyti 2.1 mlrd. Švedijos kronų.
Viena iš tokių priemonių – SAS orlaivių parko harmonizavimas, siekiant sumažinti lėktuvų modelių pavadinimų skaičių bendrovės eksploatuojamų orlaivių sąraše. Penkių likusiųjų „Boeing 717“ lėktuvų bus atsisakyta per 2015 m., ir tokiu būdu SAS lėktuvų parke liks tik keturių tipų orlaiviai vietoj 2012 m. buvusių devynių.
Praėjusiais metais SAS pristatė virš 50 naujų maršrutų. 2015 m. jau numatyti devyni nauji maršrutai, vienas jų – tiesioginis reisas iš Stokholmo į Honk Kongą (keleiviai šiuo maršrutu galės skristi nuo rugsėjo mėn.).
Nepaisant taupymo politikos, artimiausiu metu SAS investuos 0,5 mlrd. Švedijos kronų į naująją skaitmeninę platformą, tokiu būdu siekdama užtikrinti, kad bendrovės keleiviai visas skrydžio detales bei su juo susijusias paslaugas galėtų valdyti internetu.
Apie SAS:
Suformuotos 1946 m., Skandinavijos oro linijos SAS yra viena seniausių ir didžiausių Europos civilinės aviacijos bendrovių. Kontrolinį SAS akcijų paketą (51 proc. akcijų) valdo Švedijos (21,4 proc.), Danijos (14,3 proc.) ir Norvegijos (14,3 proc.) vyriausybės. SAS įmonių grupė yra viena iš 1997 m. suformuoto tarptautinio skrydžių bendrovių aljanso „Star Alliance“ steigėjų. Skandinavijos oro linijos SAS tapo pirmąja užsienio skrydžių bendrove, 1992 m. pradėjusia reguliarius skrydžius iš Kopenhagos į Vilnių, 2004 m. - iš Palangos į Kopenhagą, o 2013 m. balandžio 1 d. atnaujino skrydžius iš Vilniaus į Stokholmą.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.