airBaltic pirmoji Europoje iniciavo žaliuosius skrydžius

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pradėjo įgyvendinti naują žaliųjų skrydžių turbopropeleriniais lėktuvais projektą AMBER. Jo metu bus pakeistos kai kurios Rygos oro uosto procedūros, o tai leis sumažinti sunaudojamo kuro kiekį ir emisijas. Kartu su projekto partneriais „airBaltic“ sieks sutrumpinti kelionių atstumus bei tobulinti skrydžių trajektorijas, kad būtų aplenkiamos gyvenvietės ir žmonėms netrukdytų lėktuvų triukšmas.

„Labai malonu, kad pirmieji Rygos oro uoste įdiegsime palydoviniu ryšiu kontroliuojamas procedūras turimiems moderniausiems „Bombardier Q400 NextGen“ lėktuvams ir pristatysime aplinkai labiau draugiškus skrydžius. Šį projektą įgyvendiname kartu su bendrovėmis „Quovadis“, „LatvijasGaisaSatiksme“, Latvijos civilinės aviacijos agentūra ir Rygos oro uostu“, – sako „airBaltic“ generalinis direktorius Martinas Gaussas.

Pagrindinis AMBER projekto tikslas yra įdiegti naujas atvykimo į Tarptautinį Rygos oro uostą procedūras, sumažinti anglies dvideginio emisijas ir triukšmo oro uoste ir jo apylinkėse lygį, ypač kurortinėje Jurmalos teritorijoje. Nauja skrydžių trajektorija bus iki 30 jūrmylių trumpesnė nei iki šiol ir leis anglies dvideginio emisijas sumažinti iki 300 kilogramų kiekvieno „Q400 NextGen“ lėktuvo skrydžio metu.

„Naujosios procedūros, kurios įsigalios „Bombardier Q400 NextGen“ turbopropeleriniams lėktuvams ilgainiui taps prieinamos visiems į Rygą skrendantiems lėktuvams, kurie turės reikalingą įrangą. Procedūros bus pritaikomos ir 2015 m. pradėsiančiuose skraidyti „Bombardier“ CS-serijos reaktyviniams lėktuvams. Šie lėktuvai ir taip labai efektyviai naudoja kurą, o šios procedūros jiems suteiks dar daugiau privalumų skrendant iš Rygos“, – teigia „airBaltic“ skrydžių valdymo viceprezidentas kapitonas PaulsasCalitisas.

Iki 2013-ųjų pavasario bus vykdomi AMBER projekto pirminio projektavimo ir bandymų simuliatoriumi darbai. Naujų procedūrų pilotai ir skrydžių vadovai bus mokomi realistiškuose simuliatoriuose. Šių metų vasarą tikimasi atlikti 100 bandomųjų skrydžių, o jų metu išmetamo anglies dvideginio kiekis bus matuojamas ir taps atskaitos tašku žaliesiems skrydžiams turbopropeleriniais lėktuvais vertinti.

AMBER projektą įgyvendina „airBaltic“ kartu su „Airbus“ dukterine įmone “Quovadis”, kuri specializuojasi modernių skrydžių valdymo sprendimų kūrime, ir Latvijos oro navigacijos paslaugų teikėjas „LatvijasGaisaSatiksme“. Projektą iš dalies finansuoja „Single European Sky“ oro eismo valdymo tyrimų programa SESAR. Šiuo projektu SESAR galės įrodyti, kad visa komercinės aviacijos bendruomenė, įskaitant regionines oro bendroves, gali keistis ir mažinti poveikį aplinkai.

Oro bendrovė skraido į daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų. Lietuvoje „airBaltic“ skrydžius vykdo iš Vilniaus oro uosto.

 

Apie „airBaltic“:

„Air Baltic Corporation“ (airBaltic) yra uždara akcinė bendrovė, įkurta 1995 metais. Pagrindinis oro bendrovės akcininkas – Latvijos valstybė, valdanti 99,8 proc. akcijų. Šiuo metu „airBaltic“ lėktuvų parką sudaro 29 lėktuvai: šeši „Boeing 737-500“, aštuoni „Boeing 737-300“, septyni „Fokker 50“ ir aštuoni „Bombardier Q400 NextGen“ lėktuvai. „airBaltic” siūlo tiesioginius skrydžius iš trijų Baltijos šalių sostinių: Vilniaus, Rygos ir Talino. 2010 m. oro bendrovei „airBaltic“ įteiktas specialus pasaulinio apdovanojimo „TheBudgiesWorldLowCostAirlineAwards“prizas, kuriuo pripažinti „airBaltic“ kaip hibridinės oro bendrovės pasiekimai. „airBaltic“ taip pat pelnė 2009/2010 metų oro bendrovės vardą (GoldAward), kurį suteikė Europos regioninių oro bendrovių asociacija. „airBaltic“ gavo ir pasaulinį apdovanojimą už verslo restruktūrizavimą – „PhoenixAward 2010“.

 

DETAILED INFORMATION: SESAR-sponsored AMBER Project

The AMBER project is one the SESAR-sponsored projects introducing innovative initiatives to demonstrate the sustainability of the aviation industry, and achieving environmental benefits with improved and tailored ATM procedures.

The main objective of the AMBER (Arrival Modernization for Better Efficiency in Riga) project is to introduce PBN arrival procedures at Riga International Airport, to reduce CO2 emissions and noise levels at the airport and close vicinity, especially in the touristic Jurmala area located on the coastline of Latvia, north west of the airport. This project will be achieved by demonstrating green flights using the Bombardier Q400, a first in Europe with a regional aircraft flying PBN procedures. The main routes flown by Air Baltic’s Q400 fleet (such as Vilnius-Riga or Warsaw-Riga) will be used as a benchmark for comparison of the CO2 emissions. Introducing PBN for Riga arrivals will enable to avoid flying over the touristic Jurmala area and, instead of flying a long radar vectored path over the Baltic Sea, will go directly to the runway by using the flexibility of a Radius-to-Fix (RF) leg and fully-guided procedures flown using the aircraft’s autopilot, thus reducing the flight crew’s workload in the approach phase of flight.

The new trajectory will be up to 30NM shorter than what is being flown today. The PBN approaches will also allow for Continuous Descent Operations (CDO) from the cruise to the final approach, thus further optimizing the efficiency of the operation compared to today’s procedures.

These procedures will also be designed to be used by common jetliners such as Airbus and Boeing aircraft to ensure that, in the long run, any operator flying to Riga with the required aircraft equipment will be able to benefit from these enhanced arrivals. The procedures will also be suitable for the brand new Bombardier C-Series aircraft that Air Baltic will operate from 2015.

The AMBER project’s Kick-Off Meeting was held on October 4 in Riga with all the stakeholders present. Having on board the Air Navigation Service Provider, the Airline, the ATC, the Aviation Regulator and the airport authority is the best approach to really deliver performance improvement to the Air traffic Management.

Performance-Based approach is a key element to support the decongestion of the busy terminal areas and increase the Air Traffic Management fuel efficiency in Europe.

Initial design and simulator testing phase will be carried until spring 2013. Pilots and Air Traffic Controllers will specifically be trained on realistic simulators for the new procedures. A target of 100 flight trials will be carried out, over the summer period of 2013, and the CO2 savings will be analyzed and published as a baseline for PBN & CDO implementation for turboprop operations.

KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?

PALAIKYMO

 
Poilsiavimo ir kelionių pasiūlymai:
AIJA VĪTOLIŅA & TANGO SIN QUINTO ATTA Centre
В концерте прозвучат от популярных произведений танго до совершенно незнакомых, но | Žiūrėti daugiau

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2022 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2022 1st-studio.com

 
Total Timed::0.19037509sec.