Lietuvos oro uostai: finansinė situacija pagrindžia oro uostų sujungimą

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai per devynis šių metų mėnesius pasiekė 8,9 mln. litų grynojo pelno. Jungtinė įmonė veikti pradėjo tik šių metų liepos mėnesio 1 d., iki tol veiklą vykdė trys atskiros valstybės įmonės – Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai.

„Rezultatai rodo, kad nuo tada, kai buvo sujungtos Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės, pasiekėme finansinį stabilumą. Tai yra pakankamai trumpas laikas, kad būtų galima vertinti įmonių sujungimo pasekmes ir pasiektus tikslus, tačiau sinerginis efektas jau dabar yra akivaizdus. Teigiamos įtakos rezultatams davė ne tik kompleksinis efektyvumo didinimas, bet ir griežta sąnaudų kontrolė“, - sako Lietuvos oro uostai generalinis direktorius Gediminas Almantas.

Šių metų liepos 1 d. VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas, valstybės įmonė „Kauno aerouostas“ ir valstybės įmonė Tarptautinis Palangos oro uostas reorganizuotos prijungimo būdu. Sujungimo datą bendras visų trijų oro uostų konsoliduotas nuostolis sudarė 14,6 mln. litų.

2014 m. trečiojo ketvirčio įmonės pajamos sudarė 21,5 mln. litų ir 6,4 proc. viršijo planuotą sumą, bei 9,7 proc. 2013 m. rezultatą (vertinant visų trijų įmonių atskirus rezultatus konsoliduotai). Aviacinės veiklos pajamos, kurias sudaro oro uostų rinkliavos, centrinės infrastruktūros pajamos bei kitos aviacinės pajamos, pasiekė 14,1 mln. litų ir buvo 4,9 proc. didesnės nei planuota, bei 10,3 proc. didesnės nei 2013 m.

Lietuvos oro uostai šių metų trečiąjį ketvirtį taip pat patyrė mažiau sąnaudų – 16,1 mln. litų, o tai yra 14 proc. mažiau nei planuota.

Anot G. Almanto, dabartiniai finansiniai rodikliai leidžia daryti pagrįstas prielaidas, kad šiuos metus Lietuvos oro uostai baigs su minimaliu nuostoliu arba optimistiniu scenarijumi – su minimaliu metiniu pelnu. „Keturis „aerodrominius“ sezonus turinčių šalių aviacijoje konkreti situacija priklauso nuo to, kaip anksti ir kaip stipriai prasidės žiema“, - pabrėžia G. Almantas.

Per 2014 m. pirmus tris ketvirčius keleivių skaičius Lietuvos oro uostuose paaugo 9,5 proc., skrydžių padaugėjo 15,6 proc. Bendruose pasaulio aviacijos vystymosi grafikuose, vertinant keleivių skaičiaus ir BVP augimo santykį, Lietuva yra viršutinėje pozicijoje šalia Jungtinių Arabų Emyratų, Turkijos ar Tailando. Tai svarbus makroekonominis rodiklis ir labai garbinga pozicija šalia dabartinių aviacijos rinkos grandų. Minėtas rodiklis rodo šalies augimo tempus bei potencialą pasauliniame kontekste. Akcentuotina, kad Lietuva verslui pritaikyto ir tinkančio alternatyvaus susisiekimo aviacijai neturi.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 04.07.2025 - 08.07.2025 Uz Žagares ķiršu festivālu Nikos Travel
Reizi gadā Žagare pārtop par Ķiršu galvaspilsetu. Visgaržīgākas ogas, jautrība...pa ceļam apciemosim mūsu iemīļoto objektu-ZS Līcīši | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.06.2025 - 08.07.2025 Strauji augošs galamērķis Eiropā! Latvia Tours
Ja meklē vietu, kur zilganzaļi jūras ūdeņi satiekas ar kalnu ainavām, cenas ir draudzīgas un piedzīvojumi – neaizmirstami, Albānija būs Tavs šīs | Skatīt vairāk
no 486 EUR
 11.jūlijā būs laikmetīgās mākslas izstāde Liepājas reģiona TIB
11. jūlijā plkst. 18.00 mākslas galerijas “Romas dārzs” Berči zālē atklās mākslas izstādi “Nenorunāta smilšaina tikšanās II”. | Skatīt vairāk
MESA akustiskais koncerts “Atbalss” Tukuma TIC
Vienīgais MESA vasaras koncerts brīvdabā notiks Tukumā, Rožu svētku laikā! Koncertprogrammas “Atbalss” akustiskajā versija. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.050596sec.