Skandinavijos SAS pirmosios Europoje vykdo ekologiškus skrydžius

Šeštadienį, gruodžio 8 d., Skandinavijos avialinijos SAS atliko pirmąjį komercinį transatlantinį ekologišką skrydį, kurio metu į aplinką išmetama mažiau anglies dvideginio nei tradicinio skrydžio metu. Skrydis buvo atliktas „Airbus A330“ lėktuvu, kuris pakilęs iš Niujorko „Newark“ oro uosto, ankstų šeštadienio rytą nusileido Stokholmo „Arlanda“ oro uoste.
Atlikusios šį skrydį SAS tapo pirmosiomis avialinijomis Europoje, kurios realizavo savo įsipareigojimą išmetamo anglies dvideginio ir triukšmo mažinimo programai AIRE (angl. „Atlantic Interoperability Initiative to Reduce Emissions“). AIRE yra bendra Europos Komisijos ir JAV federalinės aviacijos administracijos iniciatyva. SAS šioje iniciatyvoje dalyvauja kartu su partneriais – Stokholmo „Arlanda“ oro uostu, kompanija „Airbus“ ir Švedijos valstybės valdoma aviacijos paslaugų kompanija LFV.
SAS yra vienintelės komercinės avialinijos pasaulyje, investavusios į šią aplinkosauginę, taip vadinamą „Advanced Continuous Descent Approach“ programą ir ją jau keletą metų įgyvendinančios. Paskaičiuota, kad „Airbus A330“ transatlantinio ekologiško skrydžio metu sutaupyta 150 kg orlaivio kuro, o į aplinką išmesta 470 kg mažiau anglies dvideginio.
„Atlikti tokį skrydį mūsų pilotams iš tiesų nebuvo sudėtinga. Pasiekus aukštybinį skrydimą, lėktuvo varikliai dirbo tuščiąja eiga iki galutinio leidimosi etapo. Žemėjimo metu lėktuvas buvo valdomas specialios skrydžio valdymo sistemos. Skrydį keleiviai įvertino kaip ypač sklandų ir tylų“, - sako Skandinavijos avialinijų „Airbus 340/330“ vyriausiasis pilotas Sigmund Lockert, kuris atliko pirmąjį ekologišką transatlantinį skrydį.
„Tai ypatingai svarbus įvykis aviacijos rinkoje. Skandinavijos avialinijos didžiuojasi jau nebe pirmą kartą būdamos lyderėmis įgyvendinant aplinkosaugines programas. Ir kitais metais mes tęsime tokius skrydžius, nes visiškai remiame iniciatyvas šioje srityje ir esame įsitikinę jų naudingumu. Sieksime, kad ateityje visų SAS tarpžemyninių skrydžių metu būtų daroma kiek įmanoma mažesnė žala aplinkai“, - sako „SAS International“ vadovas Lars Sandahl Sorensen.
Skandinavijos avialinijos tęs ekologiškų transatlantinių skrydžių iš Čikagos ir Niujorko į Stokholmą bandymus. Tokie skrydžiai bus vykdomi ne piko metu, t.y. savaitgaliais. Patobulinus oro eismo valdymo sistemą ir atliekant tik ekologiškus skrydžius per metus būtų sutaupyta 492 tonos degalų, o į aplinką išmesta 1550 tonų mažiau anglies dvideginio.
SAS jau atliko daugiau nei 2000 ekologiškų skrydžių „Boeing 737“ tipo lėktuvais Švedijoje. Kiekvieno tokio skrydžio metu sutaupyta 150 kg degalų ir į aplinką išmesta 470 kg mažiau anglies dvideginio. Atliekant pirmuosius bandomuosius ekologiškus skrydžius buvo sutaupoma 100 kg kuro ir išmetama 315 kg mažiau anglies dvideginio.

KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?


 

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.392694sec.