Autorius: Eglė Jasukaitytė-Džiautė
Šaltinis: Booking.com B.V.
Booking.com , pasaulinis tinklas, siūlantis didžiausią išskirtinių apgyvendinimo vietų pasirinkimą keliautojams, paskelbė Aplinką tausojančio turizmo ataskaitą. Tyrimas rodo augantį susidomėjimą ekologiškomis viešnagės vietomis – keliautojai pasaulyje yra vis labiau linkę jas užsakyti ir netgi mokėti daugiau už aplinkai draugiškas išvykas.
Ataskaitoje nurodoma, kad tendencija rinktis aplinką tausojančias keliones vis stiprėja – didžioji dalis pasaulio keliautojų (87 proc.) nori keliauti atsižvelgdami į ekologiškumą ir beveik keturi iš dešimties (39 proc.) teigia, kad jiems tai pavyksta visada arba dažnai. Kita vertus, 48 proc. apklaustųjų niekada, retai ar tik kartais pavyksta keliauti tausojant aplinką. Tai parodo, kad nepaisant teigiamų pokyčių, vis dar yra daug tobulintinų sričių.
Reklāma
Aplinkos tausojimas renkantis viešnagės vietą
Aplinką tausojantis turizmas – plati sąvoka, skirtingiems žmonėms reiškianti skirtingus dalykus, tačiau didžiausia dalis, beveik pusė keliautojų (46 proc.), sutinka, kad šis terminas asocijuojasi su viešnagėmis ekologiškumą puoselėjančiose apgyvendinimo vietose. Pagrindinės keliautojų nurodomos priežastys, kodėl jie renkasi tokias vietas poilsiui ir nakvynei, yra siekis prisidėti prie aplinkai daromo poveikio mažinimo (40 proc.), galimybė geriau pažinti vietinių gyvenimo būdą (34 proc.) ir noras jaustis gerai dėl pasirinktos viešnagės vietos (33 proc.).
2018 m. daugiau nei du trečdaliai (68 proc.) keliautojų ketina viešėti aplinkai draugiškose apgyvendinimo vietose, 2017 m. tokių planų turėjo 65 proc. keliautojų, o 2016 m. – 62 proc. Apie aplinką tausojančias viešnagės vietas nežinančių, todėl tokios galimybės nesvarstančių keliautojų skaičius ir toliau mažėja, šiemet jie sudarė 31 proc., 2017 m. tokių buvo 39 proc., o 2016 m. – 38 proc.
Kas trukdo rūpintis ekologiškumu?
Nors pagrindinė kliūtis keliauti tausojant aplinką išlieka didesnės išlaidos, tačiau du trečdaliai (67 proc.) keliautojų būtų linkę savo išvykoms išleisti bent 5 proc. daugiau, jei tai padėtų užtikrinti kuo mažesnį poveikį aplinkai. Didžiausia dalis tokių keliautojų yra iš Indijos – beveik trečdalis indų (32 proc.) teigia, kad sutiktų papildomai mokėti 15 proc. ar daugiau, antroje vietoje brazilai (21 proc.), trečioje – kinai (18 proc.).
Remiantis tyrimo rezultatais, informacijos ir patikimo sertifikavimo trūkumas taip pat yra svari kliūtis aplinkai draugiškoms kelionėms (32 proc.), ypač Indijoje, Kinijoje ir Japonijoje – keliautojai iš šių šalių, tai nurodė didesne kliūtimi nei papildomos išlaidos.
Augant susidomėjimui aplinką tausojančiomis kelionėmis, keliautojai vis dar ieško lengvesnių būdų, kaip tai įgyvendinti. 40 proc. apklaustųjų nurodė, kad jiems padėtų galimybė internetinėse užsakymo svetainėse filtruoti rezultatus pagal aplinkai draugiškas viešnagės vietas. 32 proc. žmonių teigia, kad reikalingas tarptautinis standartas ekologiškoms apgyvendinimo vietoms nustatyti.
Booking.com bendradarbiauja su įvairiomis organizacijomis, viena iš jų – tarptautinė ekologinė Žaliojo rakto programa, kurioje įvertinamos griežtus aplinkosauginius standartus atitinkančios apgyvendinimo įstaigos. Siekiant padėti Booking.com platformoje užsiregistravusioms apgyvendinimo įstaigomis tausoti aplinką, Žaliojo rakto sertifikatą gavusios viešnagės vietos svetainėje bus pažymėtos kaip tausojančios aplinką.
Aplinką tausojančios atostogų veiklos Jas pasirenkančių keliautojų dalis
Pirkti vietinės gamybos produktus vietoje masinių turistinių suvenyrų - 53 proc.
Leistis į nuotykius ir naudotis viešuoju transportu vietoje taksi - 52 proc.
Stengtis rasti vietinius restoranus, kuriuose siūlomi patiekalai iš vietinių produktų - 41 proc.
Rinktis mažiau lankomus ir dažnai įdomesnius objektus vietoje populiariausių turistinių vietų - 40 proc.
Apsistoti išskirtinėje viešnagės vietoje, turinčioje aplinkai draugiškos įstaigos sertifikatą, o ne įprastame viešbutyje - 30 proc.
Apie apklausą
Booking.com užsakytoje nepriklausomoje apklausoje dalyvavo suaugusieji, keliavę per paskutinius 12 mėn. arba planuojantys keliauti per artimiausius 12 mėn. Apklausos klausimus atsakė 12 134 asmenys iš 12 skirtingų šalių (daugiau kaip po 1000 žmonių iš Australijos, Brazilijos, Indijos, Ispanijos, Italijos, Japonijos, Jungtinės Karalystės, JAV, Kanados, Kinijos, Prancūzijos ir Vokietijos). Internetinė anketa buvo pildoma 2018 m. vasario ir kovo mėn. Duomenys apie viešnages aplinkai draugiškose apgyvendinimo vietose paremti 4768 keliautojų atsakymais, kurie 2017 m. bent kartą viešėjo tokioje apgyvendinimo vietoje.
Apie Booking.com
1996 m. Amsterdame įkurta Booking.com nuo nedidelio startuolio išaugo į vieną didžiausių kelionių užsakymo internetu įmonių pasaulyje. Booking.com , kuri priklauso „Booking Holdings Inc.“ (NASDAQ: BKNG), šiuo metu dirba daugiau nei 17 000 darbuotojų 198 biuruose, įsikūrusiuose 70 šalių.
Booking.com misija yra suteikti žmonėms galimybę pažinti pasaulį , todėl siekdama užtikrinti sklandžias keliones įmonė investuoja į skaitmenines technologijas. Booking.com keliautojams pateikia didžiausią pasaulyje puikių viešnagės vietų pasirinkimą, įskaitant apartamentus, atostogų būstus, šeimos valdomus nakvynės su pusryčiais namus, prabangius 5 žvaigždučių kurortus, namelius medžiuose ir net iglu. Booking.com svetainę ir mobiliąsias programėles galima naudoti daugiau nei 40 skirtingų kalbų, jose siūloma daugiau nei 28 milijonai nakvynės variantų, daugiau nei 130 000 kelionių krypčių 227 šalyse ir teritorijose visame pasaulyje.
Kiekvieną dieną mūsų platformoje užsakoma daugiau nei 1,5 milijono nakvynių. Todėl verslo reikalais ar laisvalaikiu keliaujantys klientai gali greitai ir lengvai užsisakyti tinkamiausią apgyvendinimo įstaigą Booking.com nemokėdami jokių užsakymo mokesčių. Be to, kompensuojame kainų skirtumą. Klientai visą parą be išeiginių gali susisiekti su Booking.com klientų aptarnavimo komanda ir bet kada sulaukti pagalbos daugiau nei 40 kalbų.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.