Autorius: Rasa Kneižytė
Šaltinis: www.ecc.lt
Vartotojas iš Lietuvos, iš anksto internetu užsisakęs automobilio nuomos paslaugą Ispanijoje, buvo nemaloniai nustebintas, kai atvykus į vietą nuomos kompanija atsisakė suteikti automobilį. Asmuo buvo priverstas išsinuomoti automobilį kitoje įmonėje už ženkliai didesnę kainą. Kitas turistas iš Lietuvos sudarė automobilio nuomos sutartį su paslaugos teikėju Italijoje. Grąžinus automobilį iš vartotojo banko kortelės buvo nuskaičiuotas 600 eurų mokestis už neva padarytą žalą, su kuria vartotojas nesutiko. Laimei abiejų istorijų herojai žinojo savo teises ir jas sėkmingai apgynė – jie išsaugojo visus reikiamus dokumentus, kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje ir padedant čia dirbantiems specialistams, nuostoliai buvo atlyginti.
Europos vartotojų centrų gaunamų skundų dėl automobilių nuomos problemų pastaraisiais metais sparčiai daugėja, tokia situacija skatina ieškoti efektyvių vartotojų teisių gynimo būdų. 2015 m. liepos 13 d. buvo žengtas svarbus žingsnis – Europos Komisijos ir nacionalinių bendradarbiaujančių vartotojų apsaugos institucijų pastangomis penkios didžiausios automobilių nuomos bendrovės „Avis-Budget“, „Enterprise“, „Europcar“, „Hertz“ ir „Sixt įsipareigojo geriau suderinti dabartinę automobilių nuomos praktiką su vartotojų apsaugos teisės aktų reikalavimais. ES piliečiams nuo šiol bus pateikiamos aiškesnės sutarčių sąlygos dėl draudimo ir politikos degalų atžvilgiu, palankesnis žalos atlyginimas, skaidresnė kaina, aiškesnė ir sąžiningesnė transporto priemonių patikros tvarka, vartotojams numatyta reali galimybė užginčyti žalos reikalavimą iki žalos mokesčio taikymo.
Daugiau informacijos ir patarimų vartotojams nuomojantis automobilį Europoje – Europos vartotojų centro Lietuvoje interneto svetainėje www.ecc.lt.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.