Prie „flyLAL-Lithuanian Airlines“ ištakų stovėjo garsusis airis Tonis Rajanas

Valstybę nepriklausoma paverčia toli gražu ne politikai ir deklaracijos. Lietuvai žengti pirmuosius žingsnius į laisvą pasaulį padėjo garsios asmenybės, savo parama paskatinusios naujų verslo sričių plėtrą.

Kaip mobiliajam ryšiui Lietuvoje pradžią davė JAV lietuvis Juozas Kazickas, taip garsųjį airį Tonį Rajaną (Tony Ryan) galima laikyti Lietuvos oro linijų „flyLAL-Lithuanian Airlines“ krikštatėviu. Pasaulyje vadinamas vienu įžvalgiausių verslininkų, skrydžių bendrovės „Ryanair“, lėktuvų nuomos bendrovės GPA įkūrėjas Tonis Rajanas 1991 metais, griūvant Sovietų Sąjungai, padarė didžiulį akibrokštą visai sovietų aviacijos ir politinei sistemai

 

Pro geležinę uždangą – su Lietuvos herbu.

Praėjus vos pusmečiui po Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo, 1991-ųjų spalį Vilniaus oro uoste nusileido orlaivis „Boeing 737“. Iki tol neregėto dydžio lėktuvas buvo papuoštas Lietuvos vėliavos su didžiuliu vyčiu raudoname vaizdu, ant lėktuvo šono iš tolo švietė užrašas „Lithuanian Airlines“ (angl. - Lietuvos oro linijos). Privažiavus laipteliams iš lėktuvo švytėdamas išlipo pats Tonis Rajanas – garsus pasaulio multimilijonierius, oro bendrovių, lėktuvų nuomos kompanijos ir daugeliokitų bendrovių savininkas. Jis asmeniškai dalyvavo pirmojoje rinkodaros kampanijoje Baltijos šalių sostinėse su „Boeing 737“.

Šis paties multimilijonieriaus atlydėtas lėktuvas buvo pirmasis Vakaruose pagamintas orlaivis, išnuomotas ką tik nepriklausomybę nuo Sovietų Sąjungos atgavusiai valstybei. Jis gavo ir specialų registracijos numerį LY-GPA, kuris rodė, kad lėktuvas nuomojamas iš didžiausios pasaulyje lėktuvų nuomos bendrovės GPA, priklausiusios Toniui Rajanui.

„Lietuvos oro linijoms“ pasirašius nuomos sutartį, šis „Boeing“ lėktuvas tapo pagrindu kurtis savarankiškai nacionalinei oro skrydžių bendrovei. Kartu tai buvo ir naujų oro vartų atvėrimas į laisvąjį pasaulį žmonėms, daugelį dešimtmečių gyvenusiems už geležinės uždangos.

Lietuvos gyventojai į užsienio šalis leidosi moderniu lėktuvu, pažymėtu „Lietuvos oro linijų“ pavadinimu ir nepriklausomos valstybės herbu. Modernų lėktuvą pilotavo Lietuvos lakūnai.

„Toks žingsnis tuomet reiškė daug daugiau nei kalbos iš tribūnų – „Lietuvos oro linijos“ pasaulio žmonėms kasdien rodė, kad į jų bendruomenę įžengė nauja valstybė. Lietuvos nacionalinė oro bendrovė tarp kitų Europos oro linijų jautėsi itin tvirtai – mes skridome su itin moderniu „Boeing“ lėktuvu ir jau tuomet turėjome savo aukštos kvalifikacijos lakūnus, kurie gebėjo pilotuoti vakarietiškus orlaivius“, – šiandien svarsto „flyLAL - Lithuanian Airlines“ vadovas tadas Pukšta. 

 Drąsaus verslo pavyzdys jaunai Lietuvai

Pernai miręs Tonis Rajanas pasaulio aviacijos, o ir visoje verslo istorijoje pagarsėjo kaip itin drąsios verslo minties žmogus. 1985 metais įsteigęs pigių skrydžių bendrovę „Ryanair“ veiklą pradėjo su vieninteliu 15 vietų lėktuvėliu, kuris skraidė tarp Lndono ir Dublino. Šiandien Ryanair“ bendrovėje dirba 4800 žmonių, ji aptarnauja 557 maršrutus 26 valstybėse. Tonio Rajano dėka šiandien pasaulis žino tokią verslo šaką kaip pigūs oro skrydžiai, o jo per 20 metų užauginta bendrovė yra didžiausia pagal pervežamų kelevių skaičių.  

2007 metais Tonis Rajanas buvo septintas turtingiausių Airijos žmonių sąraše. Jis buvo kelių universitetų garbės daktaras, aktyviai plėtojo filantropinę veiklą, dovanodamas ištisus institutus, o turėtas asmeninis kapitalas vertinamas 1,1 milijardu dolerių. Tačiau pats multimilijonierius gyveno Monte Karle, nes ten nereikėjo mokėti mokesčių...

Pasaulio leidiniai Tonį Rajaną vadina modernių verslo metodų pionieriumi. Jis pelnė ir naujos rizikuoti linkusių vadovų bangos pradininko vardą – Tonis Rajanas konkurentams kėlė siaubą savo agresyviais, netikėtais, naujoviškais sprendimais, drebinusiais ištisas rinkas.

Jo sprendimas nuomoti lėktuvą ką tik nepriklausomybę atgavusios Lietuvos valstybės oro linijoms ir atskridimas į šalį lėktuvu, reiškiančiu žmonių viltį gyventi laisvai, buvo labai drąsus, tačiau ir itin įžvalgus verslininko žingsnis į naujas rinkas. Matydamas naujų galimybių plėtoti verslą atsikuriančiose šalyse Tonis Rajanas kartu suteikė ir didelę paspirtį nacionalinėms oro linijoms greičiau atsistoti ant kojų bei savarankiškai plėtoti skrydžių verslą.

KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?


 

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.81573319sec.