Pirmojoje personalinėje fotografijų parodoje – iš gyvenimo išplėšti vaizdai

2009 m. kovo 20 d., penktadienį, 16 val., Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) atidaroma pirmoji šiauliečio menininko Tomo Andrijausko personalinė fotografijų paroda „Nerealiai x 36“. Joje menininkas eksponuoja juodai baltas fotografijas, kurios, pasak menotyrininko Virginijaus Kinčinaičio, yra neatsiejamos nuo T. Andrijausko esybės, jo gyvenimo būdo.

Paroda veiks iki 2009 m. balandžio 25 d.

Tomas Andrijauskas – vienas iš tų menininkų, kuris, menotyrininko V. Kinčinaičio teigimu, nelepina publikos dažnomis parodomis. Jis niekada nekonkuruoja ir nesistumdo eilėse su kitais menininkais dėl vietos fotoalbumuose ar ekspozicijų salėse. Vis dėlto, nuo tada, kai 1993 m. Šiauliuose baigė vidurinę mokyklą su sustiprintu dailės mokymu, T. Andrijauskas dalyvavo keliolikoje grupinių fotografijų parodų, buvo aktyvus įvairių projektų, meninių akcijų dalyvis, filmų kūrėjas.

Iš pradžių studijavęs Šiaulių universiteto Dailės fakultete, 2001 m. T. Andrijauskas Vilniaus dailės akademijoje įgijo fotografijos ir videomeno specialybę, kurios žinias prieš porą metų nusprendė pagilinti studijuodamas magistrantūroje. 2000 m. menininkas laimėjo Berno kantono (Šveicarija) švietimo departamento kultūros skyriaus stipendiją. Pastaruoju metu T. Andrijauskas dirba Šiaulių universiteto visuomenės informavimo tarnyboje.

Būdamas dar labai jaunas, šis menininkas jau buvo įtrauktas į Lietuvos videomeno pradininkų rinkinį. Pasak V. Kinčinaičio, meninis šmaikštumas, žaismingumas ir gilus pasinėrimas į kino, fotografijos, videomeno sritis kiekvieną kartą T. Andrijauskui leidžia netikėtai atsinaujinti ir stebinti kitus. Taip buvo su jo pirmaisiais kino eksperimentais, avangardiniais videofilmais, dienoraštinėmis fotografijomis, medijų archeologijos diskursus iliustruojančiomis vaizdo ir garso instaliacijomis, alternatyviomis vakarėlių projekcijomis ar jo kuruotomis teminėmis parodomis.

Ši autoriaus personalinė fotografijų paroda – pirmoji. Menotyrininko V. Kinčinaičio teigimu, joje pristatomos „meniškai skurdžios“ fotografijos. Jose nėra jokių studijinių formos vingrybių, technikos galimybių demonstravimo, estetizuotų pasakojimų ar konceptualumo. Priešingai, tai ypatingai gyvenimiškos fotografijos, vaizdai tarytum išplėšti iš gyvenimo audinio – su skausmu, su ilgesiu arba spontaniškai, nieko negalvojant ir neplanuojant, o tiesiog fotografuojant. Bet fotografuojant taip, kaip gyvenama – geriama, valgoma, kvailiojama, mylima, kalbama, kenčiama. Tai fotografija, kuri yra įbūtinta gyvenimiškame veiksme, ji nėra atskirta nuo scenos, kurią vaizduoja.

Gyvenimo ritmas, jo tėkmė, pražūtingas laikinumas, dienų beprasmybė ir yra tikroji kompozicija, kurią žiūrovams autorius perteikia betarpiškai, nes jis pats yra organiška fotografijose matomų virtuvinių, gatvinių, vakarinių scenų dalis. Labiau mylėdamas gyvenimą, o ne meną, jis atlieka netikėtą pavojingą kilpą – dūmuose, alkoholyje, svaigulyje tirpstantį savo kartos gyvenimą paverčia menu, o fotografijos meną išvaduoja nuo tuščių ir pretenzingų vaizdų.

Informaciją apie parodą teikia Šiaulių „Aušros“ muziejaus Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Deimantė Kondrotaitė, tel. (8 41) 43 36 80.

KOMENTARAS

(vardas) rezultatas?


 

Apie mus | Kontaktai | Autorinės teisės | Partneriams
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.14558411sec.