Vilniaus oro uostas kruopščiai ruošiasi orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kuri vyks šių metų vasarą – nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. Siekiant išsiaiškinti Lietuvos gyventojų žinias ir nuomonę apie projektą, Lietuvos oro uostų užsakymu rinkos tyrimų bendrovė „Spinter“ 2016 m. lapkričio mėnesį atliko gyventojų apklausą*, iš kurios paaiškėjo, kad apie rekonstrukciją žmonės žino, tačiau tik nedidelė dalis jų turi pilną informaciją.
Girdėjo daugiau nei pusė, detales žino kas penktasTyrimo duomenimis, apie planuojamą KTT rekonstrukciją teigė informacijos turintys 57 proc. tyrimo dalyvių, iš kurių 15 proc. žino projekto detales, o 42 proc. yra tiesiog girdėję patį faktą.
„Apie šią rekonstrukciją pradėjome kalbėti beveik prieš dvejus metus. Faktas, kad apie rekonstrukciją bent kažką yra girdėję daugiau nei pusė apklaustųjų rodo, kad judame gera linkme, pasiekdami ne tik didžiųjų šalies miestų gyventojus, bet ir įvairius Lietuvos regionus.
Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija – vienas svarbiausių šių metų projektų, tad artimiausiais mėnesiais skirsime dar daugiau dėmesio komunikacijai. Sieksime, kad kuo daugiau šalies gyventojų žinotų teisingą informaciją apie rekonstrukciją, o keleiviai iš anksto galėtų tinkamai susiplanuoti savo keliones“, – sakė Donatas Voveris, Lietuvos oro uostų tinklo vadovas.
Nors apie KTT rekonstrukciją yra girdėję daugiau nei pusė šalies gyventojų, apklausa parodė, kad projekto detales žino tik kas penktas respondentas. Teisingą rekonstrukcijos pradžios datą – 2017 m. liepos 14 d. – nurodė ketvirtadalis (23 proc.) visų dalyvių, iš kurių daugiausia – didmiesčiuose gyvenančios moterys.
Toks pat skaičius apklaustųjų teisingai įvardijo rekonstrukcijos priežastis – takas ilgai nerekonstruotas, techniškai nusidėvėjęs, artėjantis prie avarinės būklės. D. Voveris akcentavo, kad paskutinį kartą takas rekonstruotas prieš 20 metų, tad rekonstrukcija yra būtina – tik tokiu būdu įmanoma užtikrinti skrydžių saugą.
Didelių nepatogumų nesukelsVilniaus oro uosto veikla bus visiškai sustabdyta 35 dienoms nuo 2017 m. liepos 14 d. Rekonstrukcijos metu nebus vykdomi skrydžiai nei į Vilniaus oro uostą, nei iš jo, o dauguma reisų bus nukreipiami į Kauno oro uostą.
„Spinter“ atliktas tyrimas parodė, kad dauguma gyventojų pritaria pasirinktam rekonstrukcijos būdui visiškai uždaryti oro uostą 35 dienoms – taip teigė 77 proc. apklaustųjų. Iš jų 45 proc. teigė, kad geriau vieną kartą uždaryti taką ir iš esmės jį sutvarkyti nei ilgą laiką remontuoti trikdant lėktuvų tvarkaraščius, o likę 32 proc. dalyvių įsitikinę, kad svarbiausia yra užtikrinti skrydžių saugą.
Tyrimo duomenimis, KTT rekonstrukcija daugumai gyventojų nesukels didelių nepatogumų. Tokios nuomonės laikėsi net 79 proc. apklaustųjų, iš kurių 2 proc. teigė, kad rekonstrukcija sukels tik šiokių tokių nepatogumų, kai likusiems 57 proc. nesukels jokių.
„Keleivių skaičius Vilniaus oro uoste sparčiai auga – vien per lapkritį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, jų daugėjo 12 proc. Keleiviai yra didžiausias mūsų rūpestis, tad mums ypač svarbu jų teigiamas nusiteikimas ir supratimas. Kruopščiai planuojame rekonstrukcijos procesą, kuriame papildomą infrastruktūrą Kauno oro uoste. Siekiame, kad tiek keleiviai, tiek mūsų partneriai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – teigė D. Voveris.
Apie Lietuvos oro uostusLietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2016 m. jie aptarnavo 4,4 mln. keleivių ir 48 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų skraido 59 kryptimis į 50 miestų 26 šalyse Europoje ir už jos ribų, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina 7 užsakomųjų skrydžių bendrovės. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.
* Tyrimo metu iš viso apklausta 1015 šalies gyventojų, kurių amžius svyruoja nuo 18 m. iki 75 m. 45 proc. apklaustųjų gyvena Lietuvos didmiesčiuose, o 55 proc. – rajonų centruose bei kaimo vietovėse.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.