2010 m. vasario 27 d. Mažeikių rajone, Viekšnių kultūros centre viekšniškio fotografo Jono Kinčino 110-ųjų gimimo metinių minėjime Šiaulių „Aušros“ muziejus pristatė parodą „Jonas Kinčinas (1900–1966). Fotografijos“. Parodoje eksponuojama apie 70 pirmojo tarpukario Viekšnių fotografo profesionalo Jono Kinčino fotografijų, pagamintų iš stiklo negatyvų, saugomų „Aušros“ muziejuje bei privačiose Bronislovo Kerio ir Antano Sidabro kolekcijose. Praėjus bemaž pusei amžiaus nuo fotografo mirties, jo darbai vėl grįžo į gimtąjį kraštą.
Paroda Viekšniuose veiks iki 2010 m. balandžio 1 d.
Vieno iš įdomiausių prieškario Lietuvos provincijos fotografų Jono Kinčino stiklo negatyvų archyvą nuo sunaikinimo išsaugojo žinomų šiauliečių menininkų šeima, o 2004 m. Kultūros ir sporto rėmimo fondui parėmus, juos įsigijo Šiaulių „Aušros“ muziejus ir pirmą kartą pristatė visuomenei 2005 m. Fotografijos muziejuje surengtoje parodoje. Tai didžiausia muziejaus fonduose ir viena iš didžiausių Lietuvoje saugomų tarpukario vieno autoriaus darbų kolekcijų – daugiau kaip 5000 stiklo negatyvų, datuojamų 1927–1940 m. Juose dominuoja Viekšnių miestelio ir apylinkių gyventojų portretai, vestuvių, laidotuvių, mokyklos baigimo ar pirmosios Komunijos vaizdai. Iš nuotraukų žvelgia įvairaus amžiaus, skirtingų tautybių, tikėjimų ir visuomeninės padėties vyrai, moterys, vaikai ir ištisos šeimos. Visi iškilmingai pasipuošę ir nusiteikę fotografijos ritualui. Kai kurie negatyvai paveikti drėgmės, jų emulsija suskeldėjusi, kraštuose nusilupusi – šie pažeidimai matyti visu negatyvų formatu atspausdintose parodos fotografijose, kurių vaizdas neretušuotas ir nekoreguotas šiuolaikinėmis technikos priemonėmis, tik kiek „pasendintas“ švelniu rusvu atspalviu. Vaizduose matyti tai, kas fotografui spausdinant nuotraukas likdavo už kadro – apiplyšę dekoracijų kraštai ar grindų pakyla, studijos interjero fragmentai. Kiekviena ši detalė šiandienos žiūrovui leidžia akies krašteliu žvilgtelti į studijos užkulisius, byloja apie kasdienę fotografo darbo aplinką ir yra ne mažiau įdomi ir reikšminga nei fotografijose įamžinti žmonės ar įvykiai. J. Kičinas dirbo ne tik studijoje. Daug jo portretų padaryta viekšniškių namuose, kiemuose ar sodeliuose.
Rengdamas parodą, muziejus paskatino ir kitus J. Kinčino palikimo sergėtojus atverti visuomenei savo archyvus. Kolekcininkų Bronislovo Kerio ir Antano Sidabro saugomuose negatyvuose užfiksuota miestelio panorama ir apylinkių vaizdai, kasdienė žmonių buitis ir darbai: griovių kasimas, gatvių grindinio klojimas, puodų žiedimas, čerpių gamyba ir kt., taip pat miestelio šventės bei svarbesni įvykiai – Vytauto Didžiojo paminklo statyba, Viekšnių bažnyčios gaisras, tilto per Ventą rentimas, sporto varžybos, skautų susibūrimai.
Fotografo darbuose atsiveria įvairiaspalvė Viekšnių miestelio tarpukario gyvenimo panorama, atspindinti ir to laikotarpio visos Lietuvos provincijos gyvenimą.
Į minėjimą ir parodos pristatymą susirinko gausus fotografo kraštiečių būrys, dalyvavo fotografo anūkė Jūratė Kėvišaitė-Tamašauskienė, Viekšnių krašto metraštininkas, buvęs bibliotekininkas Bronislovas Kerys, kolekcininkas Antanas Sidabras.
Paroda Viekšniuose – ne paskutinis Šiaulių „Aušros“ muziejaus surengtas J. Kinčino kūrybos pristatymas Lietuvoje. Paroda domisi ir ją ketina ateityje eksponuoti Kauno, Panevėžio bei kitų miestų muziejai bei galerijos.
Informaciją apie parodą teikia l. e. p. Fotografijos skyriaus vedėja Jurga Sokienė, tel. (8 41) 52 43 96, 8 62 8 3 33 25.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.