Foto: VšĮ Europos vartotojų centras
Autors: Jaunė Dalinkevičiūtė
Avots: www.ecc.lt
Ką darytumėte, jei skrydį atidėtų ilgam laikui? O jei Jūs ir Jūsų bagažas iškeliautų skirtingomis kryptimis? Jei abejojate savo atsakymo teisingumu, pasitikslinkite jį Tarptautiniame Vilniaus oro uoste šį ketvirtadienį, birželio 27 d., 10.00 – 14.00 val.!
Šią dieną didžiąją dalį Europos oro uostų suvienys informatyvi akcija. Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) organizuoja visą Europą apimantį renginį, kurio metu keleiviai didžiuosiuose Europos oro uostuose bus informuojami apie jų teises keliaujant oru. Europos vartotojų centro Lietuvoje atstovai Tarptautiniame Vilniaus oro uoste 10.00 – 14.00 val. dalins informacinę medžiagą oro keleiviams, atsakinės į jų pateiktus klausimus ir teiks patarimus keliaujantiems oro transportu.
Iš visų skundų, gaunamų Europos vartotojų centras Lietuvoje, skundai dėl oro keleivių teisių 2012 m. sudarė 34 proc. Dažniausiai skrydžiai vėluoja, yra atšaukiami, kyla įvairių problemų dėl bagažo. Pavyzdžiui, Lietuvos vartotojai Milano Bergamo oro uoste, Italijoje, buvo pranešta, kad dėl blogų oro sąlygų skrydis Milanas Bergamo – Vilnius yra atšauktas. Aviakompanijos kasoje keleivė gavo pasiūlymą pakeisti bilietą į artimiausią skrydį, kuris buvo numatytas po trijų dienų. Taip pat buvo pateiktas lapas, kuriame informuota apie apgyvendinimo išlaidų padengimą ir jų grąžinimo tvarką. Praėjus porai dienų po skrydžio, keleivė užpildė aviakompanijos puslapyje pateiktą paraišką dėl išlaidų grąžinimo, tačiau jokio atsakymo nesulaukė. Vartotoja kreipėsi į Europos vartotojų centrą, kuris, surinkęs visą reikiamą medžiagą, persiuntė pretenzijas Europos vartotojų centrui Airijoje, pagal oro vežėjo buveinę. Su Europ os vartotojų centrų tinklo pagalba, vartotojos pretenzijos buvo patenkintos ir grąžintos patirtos išlaidos už nakvynę ir transportą.
Europos vartotojų centrai veikia Europos Sąjungos šalyse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje. Europos vartotojų centras Lietuvoje ([email protected], tel. (8-5) 265 0368, http://www.ecc.lt/) nemokamai padeda Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie kitose Europos Sąjungos šalyse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą, taip pat kitose ES šalyse reziduojantiems vartotojams, jei jie netinkamos kokybės prekę ar paslaugą įsigijo Lietuvoje.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.