Lietuvoje
veikianti elektroninė skrydžių ir viešbučių rezervacinė sistema paskelbė apie ryškiausius
mūsų keliautojų pokyčius per pastaruosius metus. Pasirodo, didžioji jų dalis susijusi
su vis didėjančiais reikalavimais kelionių ir aptarnavimo kokybei bei komfortui.
Reklāma
Reiklesni vežėjų atsakomybėms. „Tai, kad mūsų vartotojui ima rūpėti
tokie dalykai kaip kelionės komfortas, galimybė sutaupyti laiko ar įvairūs teisiniai
niuansai, rodo vis didesnę savarankiškai keliaujančiųjų išprusimą bei brandą, -
sakė „Skrendu.lt“ vadovas Sigitas Fabijonavičius. – Kokybinius keliautojų pasikeitimus
geriausiai matome mūsų dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) skiltyje. Pavyzdžiui,
jei anksčiau sulaukdavome ypač daug klausimų apie tai, kada atvykti į oro
uostą, ką galima su savimi imtis į rankinį ar registruojamą bagažą, o ko – ne,
tai dabar šiuos, pavadinkime, vadybinius, organizacinius pasiteiravimus pakeitė
su gyvenimo kokybe susiję klausimai. Dabar vis dažniau žiūrima ne tik savo, tai
yra keliautojų, įsipareigojimų, bet ir teiraujamasi apie vežėjų atsakomybes
klientui“.
S. Fabijonavičius
vardijo, jog vis daugiau keliautojų iš Lietuvos rūpi, ar juo ir jo šeima bus
pasirūpinta jei skrydis neįvyks dėl vienos ar kitos pusės kaltės ar tiesiog force majeure. Taip pat lietuviams
aktualu kompensacijos už pamestus ar pavėlavusius lagaminus. „Pavyzdžiui, ne kiekvienas
žino, jog kompensacija priklauso ne tik už pamestą, bet ir už kelias dienas
pavėlavusį lagaminą, nes dėl to keliautojas akivaizdžiai patyrė nepatogumų“, -
sakė patirties
turizmo tyrėja bei kelionių organizatoriaus „Baltic Tours“ atstovė dr. Rasa Levickaitė.
Vengia kelionės nuovargio. Keliautojai tampa reiklesni ne tik kainai,
bet ir laiko bei energijos sąnaudoms. „Pavyzdžiui, jei skrydis jungtinis,
kuomet lėktuvai keičiami mažiausiai du kartus į vieną pusę, labai žiūrima
persėdimo laiko. Niekas nebenori laukti 5-6 valandas oro uoste, tačiau ir į
kitą lėktuvą įlipti skirtos 45 minutės, kurias dažnai siūlo automatinės įvairių
oro bendrovių skrydžius į vieną jungiančios sistemos, žmones gąsdina, bijoma
tiesiog nesuspėti“, - sakė S. Fabijonavičius ir patvirtino, jog tokioms baimėms
pagrindo yra. Nes, tarkime, jei saugumo sumetimais ar dėl oro transporto
grūsčių lėktuvas tiesiog apsuks kelis papildomus ratus apie miestą, tai
nusigauti iki kito lėktuvo gali belikti ir 10 minučių ar net mažiau. „Laimei,
dabar vis daugiau rezervacinių sistemų, „superšančių“ tokius laiką maksimaliai
taupančius skrydžius, prisiima atsakomybę ir už riziką, kad bus nespėta, ir
žalą visiškai kompensuoja pasiūlydamos alternatyvų skrydį“, - dėstė pašnekovas.
Bilietus kelia į telefonus. „Daugeliui keliautojų iš Lietuvos
popierinis bilietas, kurių, pavyzdžiui, tebereikalauja kai kurios kompanijos,
atrodo XXI amžiaus atgyvena ir net antiekologiškas veiksmas – bereikalingas
popieriaus švaistymas, - sakė R. Levickaitė. – Todėl vis daugiau žmonių renkasi
elektroninį bilietą, kurį galima parodyti tiesiog iš savo mobiliojo įrenginio“.
Brangina laiką. Keliautojas laiką taupo jau ne tik nuo skrydžio
dienos, bet jau ir nuo pat pirmos kelionės organizavimo, planavimo sekundės.
„Išties, jei pigiausių bilietų paieškai sugaištama kelios dienos, tai įsigyti
kelionę iš kelionių organizatoriaus ar iš kelionių agentūros, matuojant
laikas-pinigai faktoriumi, bus ir greičiau, ir pigiau, - sakė S.
Fabijonavičius. – Todėl vis daugiau vartotojų renkasi viską viename: ne tik
tokias bilietų rezervavimo sistemas, kurios geba parodyti skirtingų oro
bendrovių pasiūlymus, bet šalia prideda ir viešbučius, ir automobilių
rezervavimo sistemas, ir ekskursijas bei kitas įmanomas paslaugas. Nes laikas
daugeliui mūsų keliautojų tampa viena esminių vertybių“.
Visko nori čia ir dabar. Prie laiko taupymo galima priskirti ir „Live
chat“ funkciją – vartotojams patinka naršyti tose svetainėse, kuriose, esant
reikalui, galima susisiekti su pardavėju ar konsultantu ir atsakymą į klausimą
galima gauti tuojau pat, kol dar nesibaigė galimybės veikti svetainėje laikas –
ir nesvarbu, kas tai bebūtų: ar bilieto į kiną, ar į Honkongą pirkimas.
Renkasi paslaugų kompleksą. Pasak S. Fabijonaivčiaus, augančius
reikalavimus ir skrydžių bendrovėms, ir kelionių organizatoriams, ir bilietų, viešbučių,
automobilių rezervavimo sistemoms lemia solidi patirtis: „Keliaujama vis
daugiau. Pavyzdžiui, lyginant su pernai metais tuo pačiu periodu, 2015 m. II
ketvirtį mūsų pardavimai padidėjo 36 procentais. Per dieną aptarnaujame apie
500 klientų, o tai – apie 180 tūkst. savarankiškų keliautojų. Šis skaičius – didžiulis ir jis
nuolat auga“.
Paryžių nukonkuravo Londonas. Naujausiais duomenimis,
pasikeitė ir populiariausios kryptys – dar visai neseniai tarp keliaujančiųjų
iš Lietuvos paklausiausią miestą – Paryžių – iš pirmų vietų pagal lėktuvų
bilietų pardavimus nukonkuravo Londonas. Dabar lietuvių dažniausiai lankomų
pasaulio didmiesčių dešimtukas „Skrendu.lt“ duomenimis išsidėstęs štai taip:
Londonas, Frankfurtas, Dublinas, Paryžius, Barselona, Milanas, Kopenhaga, Roma,
Briuselis, Tel Avivas. „Matyt, Paryžius, kaip ir romantika, aktualumą
susigrąžins žiemos pabaigoje, link Valentino dienos. O tai reiškia, jog vienaip
ar kitaip ši diena įsitvirtino ir net turi įtakos lėktuvų bilietų pardavimams“,
- tvirtino R. Levickaitė.