Autorius: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Šaltinis: Vitas Ūsas
Skrydžių bendrovei flyLAL – Lithuanian airlines sustabdžius veiklą ir nutraukus visus planuotus skrydžius į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipėsi dešimtys vartotojų, turinčių bilietus skrydžiams šios bendrovės lėktuvais, prašydami padėti apginti savo teises ir susigrąžinti už neįvykusius skrydžius sumokėtus pinigus.
Keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklės (Žin., 2006, Nr. 45-16401) nustato oro vežėjų bei keleivių teises ir pareigas. Minėtos taisyklės nustato, kad keleivis turi teisę atgauti sumokėtą sumą, nemokamą pagalbą (maistą, gaivinamuosius gėrimus, apgyvendinimą viešbutyje ir kt.), vykti kitu maršrutu arba gauti atitinkamą kompensaciją tais atvejais, kurie numatyti 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004, nustatančiame bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, o taip pat turi teisę į kituose teisės aktuose arba vežimo taisyklėse keleiviui nustatytas teises.
Reklāma
Vis dėlto ne visi keleiviai žino savo teises bei kaip elgtis ir kur kreiptis, kai jos yra pažeidžiamos.
Keleiviai neišskridę dėl oro vežėjo kaltės turėtų paprastu arba elektroniniu paštu savo pretenzijas raštu išdėstyti oro vežėjui, šiuo atveju flyLAL – Lithuanian airlines. Bendrovė privalo išnagrinėti pateiktas pretenzijas ir ieškoti sprendimų kaip atsiskaityti su keleiviais. Keleiviams, įsigijusiems bilietus kelionių agentūrose, dėl pinigų sumokėtų už bilietus susigrąžinimo arba bilietų pakeitimo reikia kreiptis į minėtas agentūras, siekant sužinoti, kokios yra pinigų susigrąžinimo ar bilietų pakeitimo galimybės. Jeigu už bilietą buvo mokėta kreditine kortele, ją išdavusios kredito įstaigos vertėtų pasiteirauti ar nėra galimybių susigrąžinti pinigus. Keleiviai, turintys jungiamųjų skrydžių bilietus ne tik su "flyLAL – Lithuanian airlines", bet ir kitomis oro transporto bendrovėmis, siūloma kuo skubiau kreiptis į kitus oro vežėjus ir tartis dėl likusios kelionės dalies vykdymo. Apdraudę savo kelionę neįvykusios kelionės draudimu keleiviai turėtų kreiptis į draudimo bendroves su prašymu išmokėti draudimo sutartyje nustatytas išmokas už neįvykusią kelionę.
Valstybės institucijos ieško būdų kaip susiklosčiusioje situacijoje padėti bendrovės flyLAL – Lithuanian airlines skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams. Sausio 19 d. Susisiekimo ministerijoje surengtas skubus pasitarimas dėl flyLAL – Lithuanian airlines įsipareigojimų keleiviams vykdymo.
Jeigu atšaukus skrydį Lietuvos aviakompanija nesugrąžina pinigų už bilietą, vartotojas turi kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją adresu Rodūnės kelias 2, LT-02188, Vilnius. Tel. (8 5) 273 90 38.
Ginčo neišsprendus derybų keliu, oro vežėjų paslaugų vartotojai gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą adresu Vilniaus g. 25, LT-01119 Vilnius, taip pat nemokamu telefonu 8 800 00008.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.