Autorius: Žydrė Gavelienė
Šaltinis: Estravel Vilnius
Metų pabaiga daugelyje įmonių panaši – dėliojami kitų metų tikslai, rengiami biudžetai. Numatant būsimas išlaidas įvertinama ir kiek lėšų pareikalaus verslo kelionės. Jos – vienas iš populiariausių būdų siekiant plėsti žinias, rasti naujų partnerių bei palaikyti ryšius su esamais, galiausiai – sėkmingai veikti globaliame pasaulyje.
Reklāma
Kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ vadovė Žydrė Gavelienė tikina, kad pasitvirtinus kelionių taisykles ir profesionaliai suplanavus jų biudžetą galima sutaupyti ne mažiau kaip 20% verslo kelionių kaštų.
Ekspertės teigimu, nepaisant vis didesnės technologijų skverbties ir populiarėjančių virtualaus bendravimo galimybių, verslo kelionių daugėja. Per pastaruosius penkerius metus pasaulyje verslo kelionių skaičius augo apie 3-5% kasmet, Lietuva – ne išimtis.
„Verslo kelionė vis dažniau vertinama kaip investicija, kuriai taikomas ir finansinio atsiperkamumo kriterijus. Viena vertus, tai lemia augančius reikalavimus kelionės kokybei (tinkamas pasirengimas susitikimams, puikiai suplanuota darbotvarkė),kita vertus – vis dar ieškoma būdų sutaupyti kaštų kiekvienos verslo kelionės metu“, - pasakoja Ž. Gavelienė.
Verslo kelionių taisyklės, kitaip vadinamos kelionių politika – vienas pagrindinių įrankių, leidžiančių optimizuoti kaštus. Politikoje aptariami įvairūs klausimai – kada skrendama ekonomine, kada verslo klase, kokie taikomi reikalavimai viešbučiams, taip pat numatoma atsiskaitymo už kelionių metu patirtas išlaidas tvarka, galiausiai – darbo ir poilsio derinimo klausimai.
„Ilgą laiką dirbdama verslo kelionių srityje pastebiu, kad, pavyzdžiui, per pastaruosius penkerius metus kelionių politiką turinčių bendrovių skaičius išaugo dvigubai. Visgi, kol kas tik maždaug kas penkta šalies įmonė ją turi“, - sako kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ vadovė. Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad kelionių politika ne tik padeda sutaupyti lėšų, bet ir padeda siekti didesnio efektyvumo bei aukštesnės darbuotojų motyvacijos.
Priimdami sprendimus verslo kelionių srityje daugelis verslininkų dažniausiai įvertina du kriterijus – laiką ir pinigus. Tačiau, norint, kad verslo kelionė atsipirktų, o įmonė būtų tinkamai reprezentuojama, ne mažiau svarbi ir gera darbuotojų savijauta. Būtent dėl šios priežasties kelionių politikoje skiriamas vis didesnis dėmesys darbuotojų galimybėms derinti darbą ir poilsį verslo kelionių metu.
Anot kelionių ekspertės, šiuo metu pastebimas itin didelis susidomėjimas vadinamuoju „Bleisure“ (darbo ir poilsio derinimu per verslo kelionę). Įvairūs tyrimai rodo, kad daugiau kaip pusė verslo keliautojų prasitęsia išvyką atostogų sąskaita, vis daugiau žmonių į komandiruotes vyksta kartu su savo sutuoktiniu.
„Tai – labai racionali tendencija: sutaupomi kelionės kaštai, mažiau laiko praleidžiama lėktuvuose, tausojama aplinka. Be to, apsistojant ilgesniam laikui, paros kaina viešbutyje būna mažesnė, taip pat ir lėktuvo bilietai dažniausiai būna pigesni“, - dėsto Žydrė Gavelienė.
Pasak jos, „Bleisure“ leidžia praplėsti darbuotojų akiratį ir didina jų motyvaciją. Kitaip tariant, sukuriama didelė pridėtinė vertė, kuri įmonei papildomai nekainuoja: komandiruotės kaštai įmonei lieka tokie patys, o darbuotojai sutaupo ir laiko, ir pinigų poilsiui svečioje šalyje. Žinoma, labai svarbu tinkamai sutvarkyti kelionių finansinius dokumentus – čia vėlgi gali padėti patvirtinta kelionių politika.
„Pasirengimas perėjimui prie euro daugeliui įmonių suteikia galimybę naujai pažvelgti į veiklos biudžetą bei įvairias veiklos išlaidas ir jų apskaitą reglamentuojančias taisykles. Norisi tikėti, kad dalis jų, pasitelkusios patikimus profesionalus, skirs laiko ne tik sudaryti optimalų verslo kelionių biudžetą, bet ir pasinaudos proga atnaujinti ar sukurti kelionių politiką. Juk tinkamai suplanavęs – sutaupysi.“, - reziumuoja kelionių ekspertė.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.