Autorius: Rasa Kneižytė
Šaltinis: www.ecc.lt
Daugiau kaip 650 000 gautų prašymų suteikti informaciją apie ES vartotojų teises (iš jų apie 30 proc. gauta 2012-2014 m.). Pagalba sprendžiant individualius ginčus suteikta daugiau nei 300 000 vartotojų, įsigijusių prekes ar paslaugas kitose valstybėse (apie 16 proc. – 2012-2014 m.). Net 2/3 vartotojų ir verslininkų ginčų išspręsti taikiai. Tokiais rezultatais, pasiektais per 10 veiklos metų, didžiuojasi Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net), kuris veikia visose 28 Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. ECC-Net veikla finansuojama ES Vartotojų programos bei kiekvienos dalyvaujančios valstybės lėšomis, todėl pagalba vartotojams teikiama nemokamai.
2015 m. birželio 2 d. Europos Parlamente Briuselyje atidarydama parodą, skirtą pristatyti ECC-Net 10 metų pasiekimus, ES komisarė V. Jourová sakė: „Vartotojų teisių sritis yra vienas svarbiausių prioritetų J.C. Juncker vadovaujamos Europos Komisijos darbotvarkėje. Nuosekli ir aiški vartotojų teisių politika yra svarbi norint užtikrinti Bendrosios skaitmeninės rinkos naudą tiek verslui, tiek vartotojams. Augant vartotojų, apsiperkančių internetu, skaičiui, ECC-Net vaidmuo taps dar svarbesnis, sprendžiant tarpvalstybinius ginčus, teikiant patarimus vartotojams ir užtikrinant jų teisių laikymąsi, tuo pačiu didinant pasitikėjimą skaitmenine erdve“.
Reklāma
ECC-Net didina visuomenės informuotumą apie ES vartotojų teises ir padeda spręsti ginčus dėl pirkimų, kilusių keliaujant ar apsiperkant internetu kitoje tinklui priklausančioje šalyje. Per pastarąjį dešimtmetį, sparčiau augant elektroninei prekybai ir didėjant turistų, keliaujančių ES viduje, skaičiui, ECC-Net įgyja vis didesnę svarbą padedant vartotojams ir verslininkams pasinaudoti Vieningos rinkos teikiamais privalumais – 2014 m. jų interneto svetaines aplankė daugiau nei 3,5 mln. lankytojų.
Daugiau nei 2/3 šiandien ECC-Net gaunamų skundų yra dėl tarpvalstybinės elektroninės prekybos ir tai akivaizdžiai susiję su augančia Bendrąja skaitmenine rinka. Tyrimai rodo, kad vartotojai, įsigydami visas reikiamas prekes ir paslaugas internetu, per metus galėtų sutaupyti milžiniškas sumą – apie 12 milijardų eurų. ECC-Net tenka svarbus vaidmuo reklamuojant ir informuojant apie Europos Komisijos patvirtintos Bendrosios skaitmeninės rinkos strategijos pažangą.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.
Vartotojams pagalba teikiama nemokamai. Daugiau informacijos www.ecc.lt
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.