Elektros skirstymo bendrovė LESTO kartu su
partneriais plečia elektromobilių infrastruktūrą – Vilniuje, J.
Lelevelio g. 6 atidaryta pirmoji šalyje elektromobilių greitojo įkrovimo
stotelė.
Elektros
skirstymo bendrovė LESTO kartu su partneriais plečia elektromobilių
infrastruktūrą – Vilniuje, J. Lelevelio g. 6 atidaryta pirmoji šalyje
elektromobilių greitojo įkrovimo stotelė.
Reklāma
LESTO generalinio direktoriaus Aido Ignatavičiaus teigimu,
atsižvelgdama į technologijų vystymąsi ir jų perspektyvas, LESTO nuolat
vertina elektromobilių infrastruktūros plėtros potencialą Lietuvoje.
„Pirmosios elektromobilių greitojo įkrovimo stotelės projektas –
reikšmingas lūžis, plečiant elektromobilių infrastruktūrą. Lietuvoje
atsiveria naujos galimybės verslo plėtrai ir intelektualaus kapitalo
investicijoms“, - teigia A. Ignatavičius.
Naudojantis šia stotele, išsikrovusią elektromobilio bateriją galima
įkrauti per 30 minučių. Vienu metu bus galima krauti vieną
elektromobilį. Siekiant paskatinti elektromobilių stotelės naudojimą ir
ištirti vartotojų elgsenos įpročius, artimiausią laikotarpį mokestis už
ja nebus imamas.
„Elektromobiliai greitai tobulėja ir pinga, jie plinta visose
civilizuotose valstybėse. Elektromobilių populiarėjimas mažina
energetinių išteklių importą, sukuria geresnes sąlygas atsinaujinančios
energetikos plėtrai ir užtikrina taršos miestuose mažėjimą. Lietuvoje
elektromobilių populiarėjimą iki šiol stabdė reikalingos infrastruktūros
elektromobilių pakrovimui trūkumas. Tikėkimės, kad ši pirmoji Vilniuje
greito pakrovimo stotelė pralauš ledus – tokių stotelių jau artimiausiu
metu atsiras daug ir Vilnius taps puikia vieta elektromobilių plėtrai“, –
sakė Vilniaus mero patarėjas energetikos klausimais Martynas
Nagevičius.
Iki šiol Lietuvoje buvo įrengtos tik lėtojo
įkrovimo stotelės – pirmoji tokia Vilniuje įrengta 2011 metais šalia
Energetikos ir technikos muziejaus. Šiuo metu Lietuvoje yra iki 15
elektromobilių lėtojo įkrovimo stotelių. Naudojant tokio tipo stoteles,
elektromobilių įkrovimas trunka 4-8 valandas.
Pasak Susisiekimo ministerijos kanclerio Tomo Karpavičiaus,
elektromobilis gali būti gera alternatyva vidaus degimo variklį
turinčioms transporto priemonėms – Susisiekimo ministerija viena pirmųjų
įsigijo tarnybinį elektromobilį ir vertina gerokai mažesnes
eksploatacijos sąnaudas. Šiuo metu ministerija taip pat rengia
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros koncepciją, kurioje
numatoma galimybė tokią infrastruktūrą įrengti panaudojant ir ES paramą.
Stotelę padovanojusios automobilių gamintojos „Nissan“ atstovas
Jacekas Gorskis teigia, jog transporto priemonės su nulinėmis emisijomis
yra tikrasis sprendimas siekiant tvaraus mobilumo ateityje, todėl
bendrovė tvirtai įsipareigojo toliau vystyti su elektromobiliais
susijusias technologijas bei sustiprinti „Nissan“ elektromobilių atėjimą
į šalies rinką.
Elektromobilių greitojo įkrovimo stotelę LESTO užsakymu įrengė ir ją
prižiūrės viena didžiausių turto valdymo bei transporto paslaugų
bendrovių Lietuvoje NT Valdos. Pastaroji kartu su „Nissan“ atstovais
renginio metu suteikė galimybę visiems norintiems išbandyti
elektromobilį, be to, apmokė, kaip naudotis įkrovimo stotele. „NT
Valdos“ yra viena pirmųjų įmonių Lietuvoje, komerciniais pagrindais
nuomojanti „Nissan“ elektromobilius.
LESTO vykdomi eksperimentai su elektromobiliu „Nissan LEAF“
atskleidė, jog nuvažiuoti apie 1000 km prireikė 165 kWh elektros
energijos. Tai reiškia, kad nuvažiuoti elektromobiliu 100 km paprastam
elektros vartotojui kainuotų nuo 6 iki 8,5 Lt, priklausomai nuo elektros
energijos tarifo. Įprastu tokios klasės automobiliu nuvažiuoti 100 km
kainuotų apie 30–40 Lt. Be to, naudojantis elektromobiliu į aplinką
patenka 14 kg mažiau CO2 dujų 100 km nei iškastinį kurą naudojantis
automobilis.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra registruoti 42 elektromobiliai (M1 klasės).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.