Autorius: Bažnytinio paveldo muziejus
Šaltinis: www.bpmuziejus.lt
Birželio 6 d., penktadienį, 18 val. Bažnytinio
paveldo muziejus kviečia į senosios muzikos ansamblio „Chiaroscuro“
koncertą. Johano Sebastiano Bacho ir Carlo Philippo Emmanuelio Bacho kūrinius
atliks Vilimas Norkūnas (klavesinas), Ieva Baublytė (išilginės fleitos) ir Rūta
Vosyliūtė (barokinis vokalas).
Senosios
muzikos ansamblis „Chiaroscuro“ susikūrė šiemet, nors atlikėjai vieni kitus
pažįsta jau ne vieną dešimtmetį. Visi trys atlikėjai – Ieva Baublytė (išilginės
fleitos), Rūta Vosyliūtė (barokinis vokalas), Vilimas Norkūnas (klavesinas) – senąją
muziką studijavo Vakarų Europoje. Tai pirmasis ansamblis Lietuvoje, kurio visi
nariai yra senosios muzikos profesionalai, įgiję žinių ir patirties
Šveicarijoje, Italijoje ir Austrijoje.
Reklāma
Iš
kur kyla ansamblio pavadinimas? 1579 metais Camerata Fiorentina (Camerata
Bardi) davė pradžią naujam dainavimo (recitar
cantare) stiliui, glaudžiai susijusiam su muzikinės retorikos menu, į pirmą
vietą iškeliančiam žodį. Taip gimsta nauja barokinės muzikos epocha. Stiprių
jausmų, emocijų ir kontrastingų nuotaikų perteikimas per šviesą ir tamsą (it. chiaroscuro) paplinta visame baroko
epochos mene: nuo Caravaggio paveikslų, Metastasio dramų iki Recitar cantare stiliaus Caccini, Peri,
Monteverdi muzikoje.
Koncertas
Bažnytinio paveldo muziejuje kviečia išgirsti neįprastos sudėties ansamblio
„Chiaroscuro“ atliekamų kūrinių – J. S. Bacho Ketvirtąją partitą klavesinui
solo, Adagio iš sonatos E-dur, ariją iš
kantatos „Džiaukis, atpirktoji žmonija“. Antra koncerto dalis skirta 300-ąjį
gimtadienį švenčiančiam Carlui Philippui Emmanueliui Bachui. 1738 metais, kai
kronprincas Friedrichas C. P. E. Bachą pasikvietė į Rupeną, jis, palikęs
Frankfurtą, ėmė dirbti rūmų kapeloje kartu su įžymiaisiais kompozitoriais ir
atlikėjais – fleitistu Johanu JoachimuQuanzu, dainininku Johanu Frydrichu
Agricola, kapelmeisteriu Carlu Heinrichu Graunu ir jo broliu koncertmeisteriu Johanu
GottliebuGraunu. Netrukus, Friedrichui II įžengus į sostą, C. P. E.
Bachui buvo suteikta koncertinio klavesinisto vieta, o po kelerių metų, greta
jo pradėjus dirbti antrajam rūmų klavesinistui, jis galėjo dar labiau atsidėti
kūrybai. Beje, iš maždaug 40-ies muzikantų sudaryta kapela buvo viena
didžiausių visose Vokietijos žemėse.
1742
metais Carlas Philippas dedikavo Prūsijos karaliui savo sukurtas prūsiškas
sonatas klavesinui solo, viena iš jų skambės ir šiame koncerte. Koncerto
pabaigoje sakralinėse dainose, parašytose 1780 metais pagal Sturmo tekstus,
galima išgirsti ryškių šubertiškų dainų tendencijų.
Draudžiama portale www.travelnews.lt paskelbtą informaciją perpublikuoti be Travelnews.lt redakcijos sutikimo.